مدیر فرودگاه سمنان:

راه‌اندازی ایرتاکسی و پرواز آموزشی در فرودگاه سمنان در دست پیگیری است

شجاعی گفت: راه‌اندازی تاکسی هوایی (ایرتاکسی) و برقراری پرواز آموزشی طی توافق با بخش خصوصی در باند فرودگاه سمنان در دست پیگیری است.

مدیرفروردگاه سمنان اظهار داشت: فعال‌سازی ایرتاکسی‌ها موجب ارتباط بهتر بین فرودگاه‌های استان سمنان و فرودگاه‌های استان‌های همجوار می‌شود و در نهایت به اقتصاد کمک خواهد کرد.

حسین شجاعی تصریح کرد: توسعه هوانوردی عمومی با هواپیما‌های سبک و کوچک با عنوان "ایرتاکسی" در فرودگاه‌هایی ار جمله فرودگاه سمنان می‌تواند به توسعه و رونق استان کمک کند و البته ایرتاکسی سال‌های زیادی است که جزو برنامه‌های دولت بوده و اکنون در مسیر عملیاتی شده قرار دارد.

باند فرودگاه سمنان از مجهزترین باند‌های کشور

مدیرفروردگاه سمنان گفت: باند فرودگاه سمنان از مجهزترین و به‌روزترین فرودگاه‌های کشور است که ظرفیت فرود هواپیما‌های غول پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

وی بیان کرد: هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۲۰ در فرودگاه سمنان نشست و برخاست داشته و به جرات می‌توان گفت مشکل ایمنی در فرودگاه سمنان وجود ندارد و استقبال مسافران برای برقراری و تداوم پرواز‌ها ضروری است.

شجاعی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز فرودگاه سمنان هزینه شده که ظرفیت خوبی برای توسعه این شهر و استان است.

ساخت فرودگاه سمنان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در کمتر از ۱۰ سال به فرودگاه بین المللی تبدیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار