رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرد که از خرید هرگونه کالا از درگاه‌ها و پایگاه‌های فاقد مجوز و ناشناس خودداری کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: برخی افراد سودجو با توجه به افزایش رغبت برخی شهروندان به خرید کالا از فضای مجازی، اقدام به ایجاد کانال و صفحات تبلیغاتی یا درج آگهی جعلی با موضوعات جذاب و اغواکننده می‌کنند.

او اظهار داشت: تبلیغاتی در سایت‌های واسطه‌گر با عناوینی از جمله فروش بدون واسطه، زیر قیمت، فوری و دیگر شگرد‌ها به‌منظور کلاهبرداری از شهروندان منتشر می‌شود.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان افزود: بر این اساس به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود که تا حد ممکن برای خرید به صورت حضوری پس از تأیید هویت و رؤیت فروشنده اقدام به واریز وجه کنند و از پرداخت بیعانه حتی مبالغ کم خودداری کنند.

او تاکید کرد: افراد سودجو و کلاهبردار برای دریافت کالا یا خدمات با پرداخت مبالغ اندک، آدرسی جعلی که خودشان طراحی کرده‌اند را اعلام می‌کنند و کاربر را به درگاه جعلی پرداخت (فیشینگ) هدایت و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها می‌کنند.

این مقام انتظامی همچنین به شهروندان هشدار داد که از ورود به سایت‌هایی که از طریق موتور‌های جست‌وجو یافت و یا لینک‌های ناشناس یا تبلیغاتی که به‌صورت خودکار باز می‌شود و آن‌ها را ترغیب به ورود و پرداخت وجه و دریافت خدمات می‌کند، خودداری کنند و اپلیکیشن‌های بانکی را فقط از سایت رسمی بانک مربوطه بارگذاری و استفاده کنند.

او در ادامه از شهروندان درخواست کرد تا درصورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را برای بررسی و اقدام از طریق نشانی پلیس فتا به به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.

 امسال  در استان اصفهان، وقوع جرائم سایبری ۲۹.۷ درصد و کشف جرایم اینترنتی ۴۴.۲ درصد افزایش داشته است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار