فرماندار زرند از تشکیل اولین کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان با حضور ادارات ذیربط منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امور اراضی، ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی، خبر داد.

سیدرضا حسینی نژاد رئیس قرارگاه رفع تداخلات اراضی شهرستان در اولین جلسه کارگروه رفع تداخلات در محل فرمانداری، با تاکید بر لزوم تسریع در همکاری و هماهنگی کارشناسان مربوطه امور اراضی، منابع طبیعی و ثبت اسناد جهت جمع آوری اطلاعات و طرح درخواست متقاضیان مربوطه در کارگروه شهرستانی جهت تصمیم گیری نهایی، افزود: اصلاح سوابق و نقشه‌ها و اسناد مالکیت در عرصه‌های مورد تداخل در اراضی ملی و دولتی شهرستان باید در اولویت اقدام اعضای کارگروه قرار گیرد.

فرماندار زرند گفت: اهمیت موضوع رفع تداخلات اراضی به ویژه اختلافات موجود بین دولت و کشاورزان در مورد تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات در شهرستان، مورد تاکید است.

او همچنین با اشاره به قوانین امور اراضی و نقطه عطف در خصوص اختصاص ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید به مساله رفع تداخلات اراضی، اشاره کرد و گفت: باید در ابتدا ضمن رفع اختلاف مالکیت میان کشاورزان و اداره منابع‌طبیعی؛ تعیین تکلیف مالکیت دولت و کشاورزان در محدوده‌های بخش کشاورزی انجام و پس از رفع موارد اختلافی نسبت به اصلاح اسناد مالکیت و صدور اسناد اراضی کشاورزی اقدام شود.

فرماندار زرند در پایان تصریح کرد: تاکنون در کارگروه‌های تخصصی شهرستان بیش از ۵۰ محدوده که شامل حدود ۱۰۰ قریه می باشد در دست اقدام و بررسی است.

در این نشست  قوانین امور اراضی و مشکلات در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم برای برطرف کردن هرچه سریعتر موانع و مشکلات اخذ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار