معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان از تجهیز ۳۴ مرکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت به وسایل کمک‌آموزشی در زمینه هنری خبر داد.

میراج، معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: هم‌اکنون ۱۳ هزار و ۶۳۰ نفر در قالب یک هزار و ۷۴۴ نفر در بخش بینایی، دو هزار و ۹۶۱ نفر ذهنی، یک هزار و ۵۷۶ نفر روان، یک هزار و ۶۸۳ نفر شنوایی، ۷۵۲ نفر صوت و گفتار و چهار هزار و ۹۱۴ نفر جسمی حرکتی از خدمات بهزیستی در معاونت توان‌بخشی این اداره کل بهره‌مند می‌شوند.

وی در توضیح توان‌بخشی مبتنی بر جامعه گفت: برنامه‌ای برای ارائه خدمات توان‌بخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها و فراگیرسازی اجتماعی افراد دارای معلولیت وجود دارد که از طریق تلاش‌های مشترک افراد دارای معلولیت، خانواده‌ها و سازمان‌های آنها، اعضای جامعه و سایر بخش‌های دولتی و غیردولتی مرتبط با حوزه‌های سلامت، آموزش، اشتغال و اجتماعی انجام می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت: با دارا بودن جامعه هدفی از مددجویان، نیازمند برنامه‌ریزی و داشتن اهداف هدفمند و دقیق هستیم تا با اجرا و کنترل آن‌ها بتوان در راستای رسیدن به اهداف پیش‌بینی‌شده گام برداشت.

وی افزود: سه هزار و ۹۵۸ پرونده در برنامه توان‌بخشی مبتنی بر جامعه در حال دریافت خدمات از بهزیستی هستند و ۱۲۴ پرونده نیز کمک‌هزینه دسترسی و مناسب‌سازی منزل و خودروی معلولان دریافت کرده‌اند و ۶ جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار