شهرداری کابل درهماهنگی با وزارت ترانسپورت روی طرحی کار می‌کند تا تقاضای شهروندان کابل را در بخش حمل‌ونقل تأمین کند.

مسئولین شهرداری کابل می گویند: بزودی در تمام مسیر‌های شهرکابل برای حمل و نقل شهروندان، بس‌های(اتوبوس های) دولتی بصورت آزمایشی فعال می‌شود.

شهروندان کابل می گویند که بزرگ شهرهای افغانستان بویژه پایتخت با مشکلات حمل و نقل شهری رو برو است.

نعمت الله بارکزی، سخنگوی شهرداری کابل گفت: بزودی در تمام مسیر‌های شهر کابل برای حمل و نقل شهروندان بس‌های دولتی بصورت آزمایشی فعال می‌شود، اکنون شهرداری کابل در حالی جمع آوری بس‌های از ادارات دولتی می‌باشد که بعد از جمع آوری و ترمیم، در اختیار مردم کابل قرار خواهد گرفت.

بارکزی با ابراز این‌که فعلاً ۱۵ بس در دو مسیر شهر کابل برای حمل و نقل شهریان فعال است افزود: با جمع آوری و ترمیم بس‌ها از دیگر ادارات دولتی، بزدی در تمام  ۱۶ مسیر شهر کابل فعال خواهد شد. 

بارکزی اظهار داشت: شهرداری کابل درهماهنگی با وزارت ترانسپورت روی طرحی کار می‌کند که اگر بس‌های موجود تقاضای شهروندان کابل را بر آورده نتوانست بس‌های جدید از دیگر کشورها خریداری کند.

بارکزی همچنین گفت: شهرداری کابل در بخش ایستگاه‌ها مشکل ندارد زیرا، در زمان جمهوریت ۲۶۴ ایستگاه‌‌ در تمام مسیرهای شهرکابل ساخته شده بود و اکنون نیز وجود دارد.

بارکزی همچنان خاطرنشان ساخت: در زمان جمهوریت به شهرداری کابل وظیفه داده شده بود که ایستگاه‌های بس‌های شهری را آماده کند، در آن زمان شهرداری کابل ۲۶۴ ایستگاه در نقاط مختلف شهر کابل ساخت، وزارت ترانسپورت که وظیفه خریداری بس‌ها را از کشور هند داشت نتوانست که بس‌ها را خریداری کند.

گفتنی است که هند، ایران، جاپان و شماری کشورهای دیگر در مواقع مختلف بس‌های شهری را به حکومت‌های پیشین افغانستان کمک کردند، اما به دلیل کم توجهی حکومت بدون بکار گیری این بس‌ها فرسوده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار