حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: باید دادگستری در حد توان خود برای ایجاد اشتغال اقدام کند، زیرا وجود شغل، زمینه بروز بسیاری از جرائم را از بین می‌برد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در شورای اداری خراسان جنوبی گفت: فرصتی در اختیار مدیران استانی قرار گرفته تا بتوانند خودشان را نشان دهند و برای استان کار کنند.

او افزود: در این زمان نباید از فرد دیگری انتظار داشته باشیم که برای ما راحتی و خوشی را فراهم کند و باید با خدمت به مردم، پاسخگوی نجابت مردم و قدردان خون شهدا بود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه مردم از ابتدای انقلاب کمک‌های زیادی به کشور کرده اند، بیان کرد: در جریانات اخیر نیز جنود خداوند به میدان آمدند و تبلیغات سوء دشمن و فضاسازی آن‌ها را سرکوب کردند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: وحدت کلمه و وحدت عمل در خراسان جنوبی به خوبی دیده می‌شود و می‌توان با این اتحاد، قدردان شعور و شخصیت مردم بود.

او گفت: مشکلات زیرساختی استان نیاز به توجه دارد و اگر مسئولی می‌گوید برای تکمیل طرح‌ها نیاز به بودجه است می‌توان این حرف او را پذیرفت، اما نباید کار را رها کرد و باید از طریق نمایندگان عالی دولت و قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی در استان برای رفع مشکلات قدم برداشت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه رفع بیکاری باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: دادگستری خراسان جنوبی تا جایی که می‌تواند برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی تلاش کند تا با ایجاد شغل برای جوانان، بتوان میزان جرایم را نیز کاهش داد.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: دشمن دارد از جوانان ما برای خود رسانه می‌سازد و وظیفه ما است که با استفاده از فناوری‌های امروزی به جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است توجه کنیم و به مقابله با دشمن بپردازیم.

او با اشاره به مشکل آب در خراسان جنوبی گفت: باید علاوه بر مدیریت منابع آب موجود، برنامه‌هایی را برای افزایش بهره وری تدوین و اجرا کرد و قوه قضائیه نیز تا جایی که بتواند گوشه‌ای از کار را در اختیار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: اگر در مسئله‌ای مانند آب دستگاه‌های اجرایی بتوانند به صورت جمعی موضوعی را به نفع استان و به سود مردم اجرا کنند، در سطوح بالاتر نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه گفت: تصمیمات را باید به گونه‌ای مدیریت کرد که هیجانی برخورد نشود و با هر مسئله‌ای به صورت منطقی باید رو به رو شد.

او گفت: در حوزه اغتشاشات نسبت به شناسایی اغتشاش گران اقدام شده و مجازات سختی در انتظار مجرمین است، اما باید صف اغتشاش گران از معترض و فریب خورده جدا شود.

وضعیت معیشت مرزنشینان استان مساعد نیست

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در جلسه شورای اداری استان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه برگزار شد گفت: امروز بیشترین سطح تعامل مجلس با قوه قضائیه را شاهد هستیم و لایحه‌های مربوط به این قوه، به بهترین شکل محقق شده است.

او افزود: می‌دانیم که حقوق کارکنان قوه قضائیه بیش از آن چیزی است که وجود دارد و به دنبال این هستیم که برای کارکنان این حوزه تسهیلاتی را فراهم آوریم.

نخعی اظهار کرد: تفاهم نامه‌های بین مجلس و قوه قضائیه در سطح کلان و در سطح استان ها، جای تشکر دارد  و این امر به تعامل هر چه بیشتر این دو قوه کمک می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی تصریح کرد: این استان، استان ظرفیت‌ها است، اما با این وجود چالش‌هایی نیز در حوزه همسایگی با افغانستان، ترانزیت مواد مخدر و قاچاق کالا وجود دارد.


بیشتر بخوانید


او گفت: باید این تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرد، زیرا نیرو‌های نظامی و انتظامی ما بر خلاف استان‌های مرکزی کشور، در فشار بیشتری قرار دارند.

نخعی با اشاره به اینکه از مرز‌های استان نتوانسته ایم به درستی استفاده کنیم، گفت: آئین نامه‌هایی تنظیم شده است، اما معیشت مرزنشینان ما وضعیت مناسبی ندارد و ترک فعل‌های مختلفی انجام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، اما اهتمامی از سوی مقامات سطح کلان وجود ندارد و در آئین نامه‌های مختلف، اسمی از خراسان جنوبی دیده نمی‌شود.

او گفت: هفته‌ای نیست که جوانان این استان به دلیل قاچاق سوخت در جاده‌های استان جان ندهند و باید برای ساماندهی وضعیت مرزنشینان اقدام عاجل و مثمری انجام شود.

نخعی تصریح کرد: وجود ساختمان‌هایی با طول عمر زیاد، مستقر نشدن دفاتر و مراکز قضایی در برخی نقاط استان به دلیل وسعت زیاد و مشکلات زیرساختی از جمله مسائلی است که باید برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
اگر پولها که صرف خارجی ها میشود در داخل خرج شود بسیاری شغل ایجاد میشود و کشور آباد میشود و اگر کشور آباد شود هیچ کشوری نمی تواند به آن ضربه بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
با سلام
"اشتغال جوانان"...."وجود شغل، زمینه بروز بسیاری از جرائم را از بین می‌برد."
خدا را شکر که متوجه شدید. شاید فرجی حاصل شود. اگرچه .....
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
هزینه های شکایت خیلی بالاست ادم پشیمون میشه بره دنبال گرفتن حقش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
1.مشکل نه مشکلات
2.بی کاری
بی پولی
بی مسکن ی
و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
نه تنها شغل ایجاد نکردین بلکه برای آمار سازی بدون ایجاد کار و زیر ساخت فقط‌ عنوان و مجوز بی ارزش صادر کردی و از این طریق نه تنها شغل جدید بوجود نیامد بلکه شاغلین قبلی رو هم از نان خوردن انداختی دقیقا مثل جامعه مهندسی که پر این مملکت شده مهندس بیکار اسم و آمار کافی نیست مجوز بدون کارشناسی و فکر ایجاد شغل نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
بعله چقد که دادگستری بفکر اشتغال جوون هاست
من خودم الان کادشناسی ارشد هستم داشتم میخوندم واسه دکترا ولی بخاطر پرونده الکی ای که یه خانم واسم درست کرد پرونده دار شدم و دیگه نمیتونم هیچ جا استخدام بشم اون همه زحمت و درس خوندنمم الکی شد رفت هوا . شما چوب لا چرخ جوونا نزارین نمیخواد کاری واسشون انجام بدین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
سلام
فقط شعار میدین وقتی میخوای کار راه بندازی پدرتو در میارن از شهرداری گرفته تا برسه ب سازمان برق و.....
هر کجا میری هر سازمانی میری دستش تو جیب مردم هستش
بخدا اینجور نمیشه اشتغال زایی کرد
ما خواستیم ی کاری راه بندازیم چند نفر نون بخورن خونمو کردن تو شیشه
قوانین ب ضرر مردم تغییر میدن
و عوارض چندبرابر میکنن ی وضعیتی شده
ای کاش ی دوربین ب یک نفر وصل کنن بفرستن تو ادارات
دوربین سر گیجه میگیره چ برسه ب انسانش
دلم پوووره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
بسم الله رحمن رحیم دادگستری به اشتغال جوانان توجه کند بله درست میگید منو یبار کردید زندان و به اشتغالم کمک کردید که هیچوقت نتونم کار پیدا کنم با سوعه سابقه . امیدوارم یکار کنید حداقل بی گناهان زندان نروند . زندان مال مجرماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
جان هر کی دوسدارین به فکر وام مسکن روستایی باشید اشتغالتون نخواستیم خونمون داره به سرمون خراب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
من شغل میخوام کجا باید اسم بنویسم؟
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۰۰:۲۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
بجای واژه جوانان از واژه اغتشاشگران استفاده کنید کلا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
دادگستری مگه مسوول کار جوانان هست؟ دادگستری بره مسوول اداره کار و دولت رو بازخواست کنه.