رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی گفت: نخستین محموله ترانزیتی زغال سنگ و کود شیمیایی روسیه طی این هفته  وارد پایانه ریلی منطقه ویژه اقتصادی سرخس در استان شد.

محمد رضا برهمند رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس خراسان رضوی گفت: محموله نخست کودشیمیایی با یک قطار ۲۵ واگنی و محموله زغال سنگ با قطار ۲۰ واگنی روز‌های یکشنبه و سه شنبه همین هفته وارد منطقه ویژه اقتصادی سرخس شده است.

او افزود: این ۲ محموله متعلق به یک سرمایه گذار روس بوده که در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، پس از جا به جایی (ترانشیپمنت) بار از قطار‌های ریل عریض کشور‌های مستقل مشترک المنافع (سی. آی. اس) به قطار‌های ایران، به اصفهان و بندر عباس حمل شده است.

رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد:بخشی از بار زغال سنگ روسیه در اصفهان تخلیه و بقیه بار زغال سنگ و کودشیمیایی از طریق بندرعباس به کشور هندوستان ارسال می‌شود.

برهمند بیان کرد:روسیه طبق این قرارداد تا پایان سال ۱۴۰۱ یک میلیون تن زغال سنگ و ۳۰۰ هزار تن کودشیمیایی را از مسیر ایران ترانزیت می‌کند.

 منطقه ویژه اقتصادی سرخس در نزدیکی نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق، ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد. این نوار مرزی در محدوده شهرستان‌های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.