طالبیان گفت: بسیاری از آب‌انبار و امامزاده‌های در اولویت مرمت، متعلق به اداره اوقاف و امور خیریه است و انعقاد تفاهم‌نامه برای مرمت مشارکتی این بنا‌ها بسیار کارگشا خواهد بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهدیشهرگفت: یکی از اتفاق‌های مثبتی که با همکاری میراث فرهنگی، شهرداری شهمیرزاد و اوقاف و امورخیریه رقم خورد، طرح ساماندهی امامزاده یحیی (ع) شهمیرزاد بود که اکنون در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به لزوم رعایت حریم امامزاده یحیی (ع) و درخت چنار ثبت شده در مجاورت آن، لازم بود این طرح با نظارت و حساسیت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام شود.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهدیشهر با بیان اینکه ایجاد این توافق زمان زیادی طول کشید اظهار داشت: در نهایت سال گذشته اوقاف و امور خیریه طرح مناسب ارایه و میراث فرهنگی آن را تایید کرد و شهرداری شهمیرزاد نیز در حال اجرای آن است که گام مهمی برای ارتقای گردشگری محسوب می‌شود.

طالبیان بیان کرد: آب انبار در مجاورت مسجد اعظم مهدیشهر نیز با همکاری اوقاف و امور خیریه اکنون به عنوان فروشگاه صنایع دستی مورد استفاده قرار گرفت و امید می‌رود با تداوم و افزایش همکاری اوقاف و امور خیریه، از این دست اتفاق‌های مثبت بیش از پیش رقم بخورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.