معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه استقلال کانون‌های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد، گفت: وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد.

حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه استقلال کانون‌های وکلا و استقلال وکیل یک اصل است چرا که ملازمه با دادرسی عادلانه دارد، گفت: وکیل در مقام دفاع، استقلال دارد.

وی ادامه داد: یک وکیل باید بتواند به صورت حرفه‌ای و آزادانه از موکل خود دفاع کند و هیچ مرجعی نباید این استقلال را نقض کند. نهاد وکالت قوی، قانونمدار و مستقل می‌تواند پشتوانه قوی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: لازم است همه وکلا، کانون‌ها و قوه قضائیه تلاش کنند که نوع نگرش بر وکیل در کشور ارتقاء یابد و این موضوع در میان عموم شهروندان نهادینه شود که جایگاه وکیل همان قاضی است و به خدماتی که این صنف به عموم مردم جامعه ارائه می‌دهند، توجه شود.

حجت‌الاسلام مصدق بیان کرد: قوه قضائیه آمادگی دارد تا همکاری و تعامل بیشتری با کانون‌های وکلای دادگستری در موضوعات مختلف از جمله حل مسائل ومشکلات مربوط به کار آموزی در محاکم، توجه به رویکرد‌های نوین فن‌آوری‌های الکترونیکی و اصلاح آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود در حوزه وکالت داشته باشد.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: خود انتظامی و نظارت درون سازمانی از ویژگی‌های مهم کانون وکلاست و اگر به طور موثر و کارآمد اعمال شود، بسیاری از مشکلات نهاد وکالت مرتفع و انتظارات مردم برآورده می‌شود.

وی افزود: قوه قضاییه به هیچ عنوان بنای مداخله در امور داخلی کانون وکلا را ندارد و در عین حال برای ارتقای جایگاه نهاد وکالت و رفع مشکلات آن آمادگی دارد.

حسن صفادوست رئیس جدید کانون وکلای مرکز، محمد شاه‌محمدی و سهیل نظری به‌عنوان نواب رئیس این کانون ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه تفاهم و همکاری با قوه قضاییه به برخی از مشکلات و انتظارات کانون وکلا از قوه قضاییه از جمله افزایش ظرفیت کارآموزی در محاکم، اصلاح آیین نامه لایحه استقلال وکلا، راه اندازی، ارتقا و بهره برداری از سامانه‌های الکترونیک، لزوم احترام به شأن و جایگاه وکلا در مراجع قضایی اشاره کردند و معاون اول قوه¬قضاییه نیز بر آمادگی دستگاه قضایی برای بررسی و حل این مشکلات تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار