معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی درخصوص اعتبارهای اختصاص یافته به استان از سفر اول رئیس جمهور ارائه کرد.

کیامرث حاجی‌ زاده  در نشست شورای ترافیک استان در یاسوج اظهار داشت: مصوبات این جلسه با جان مردم سروکار دارد و اداراتی که در اجرایی شدن مصوبات کوتاهی کنند به دستگاه‌های قانونی و نظارتی معرفی می‌شوند.

او گفت: از اعتبارات ارزش افزوده، بند الف ماده ۳۳ و ۳۴، آلایندگی شهرهای نفتی و حوزه عمرانی اعتباراتی برای ایجاد زیرساخت‌های شهری اختصاص داده شده اما به جای اینکه اقدامات اساسی در حوزه مدیریت و کنترل هوشمند ترافیک انجام شود این پول‌ها صرف حقوق کارکنان شهرداری‌ها می‌شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۴۰درصد این مبالغ باید صرف کنترل هوشمند ترافیک شود افزود:  زیبنده مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست چراغ‌های راهنما سوخته و از کار افتاده باشند.

حاجی زاده می گوید: بنابراین لازم است شهرداری یاسوج و گچساران این ماه از محل ارزش افزوده و آلایندگی نفت هر کدام ۵۰۰ میلیون تومان و شهرداری دهدشت ۳۰۰ میلیون تومان برای مدیریت هوشمند شهری و اصلاح چراغ‌های راهنمایی هزینه کنند.

وی عنوان کرد: سایر شهرها هم متناسب با اعتباری که از طریق دفتر شهری داده می‌شود برای این کار هزینه کنند.

او با اشاره به اینکه حدود یک سال است که از شهرداری خواسته شده طرح جامع ساماندهی رودخانه بشار را ارائه دهد اما تاکنون خبری نشده است گفت: اگر شهرداری از ارائه طرح عاجز است اعلام کند تا خود استانداری متولی سامانه رودخانه بشار شود.

به گفته معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد: طرح جامع ساماندهی بشار یکی از طرح‌های کلیدی در استان است و با توجه به در پیش بودن دور دوم سفر دولت سیزدهم به استان درخواست دادیم که طرح سریع ارائه شود تا بتوان اعتبار دریافت کرد.

حاجی زاده گفت: انتظار می رود شهرداری یاسوج برای زیباسازی شهر و رنگ آمیزی جداول اقدام کند و حداقل در بلوارها کاشت درخت انجام دهد.

وی با اشاره به آخرین خبرها از وضعیت پل چهارم بشار، عنوان کرد: به همراه شهرداری یاسوج چندین بار در این محل حضور یافتیم و وعده افتتاح پل داده شد اما افتتاح نشده است.

او گفت: مسوولان این پروژه می گویند پول در اختیار ندارد در حالی که پیمانکار پل چهارم بیشترین پول را دریافت کرده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان به پروژه پل چهارم بشار اختصاص یافت گفت: امسال نیز از محل اعتبارات نفت ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه در نظر گرفته شد اما ادامه مسیر پل به سمت سروک هنوز انجام نشده و شهرداری وعده دو ماه دیگر را می‌دهد.

حاجی  زاده با اشاره به پروژه تقاطع همسطح تنگ مهریان، گفت: این پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی دولت گذشته کلنگ‌زنی شد اما پس از مدت کوتاهی متوقف شده که طی یک سال اخیر پروژه فعال و اعتبارات خوبی از محل سفر رئیس‌جمهور به آن اختصاص یافت.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز، عنوان کرد: متاسفانه دستگاه‌ها در ایام مناسب سال که بارندگی وجود ندارد کار انجام نمی دهند و نبود قیر و اعتبار را بهانه می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استقرار ایستگاه ایست و بازرسی میمند و پاسگاه جاده پاتاوه به دهدشت ضروری است.

حاجی زاده می گوید: کلنگ پروژه سد سقاوه هفته آینده با حضور مسئولان استانی و ملی به زمین زده می‌شود.

او با اشاره به روشنایی معابر و ورودی‌های شهر یاسوج، گفت: این شهر گردشگر پذیر شب‌ها در خاموشی به سر می‌برد که شرکت برق باید نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.