مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از برگزاری و اجرای ۳۰ مانور مختلف در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۶ مورد شرایط اضطراری و ۲۴ مورد پدافند غیرعامل بوده است.

محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از برگزاری و اجرای ۳۰ مانور در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این مانور‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله اقدامات عمدی در تخریب تأسیسات، افت فشار ورودی گاز شهر ناشی از TBS، نفوذ آشوبگر به ایستگاه، برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز، زلزله، خروج اضطراری از ساختمان، دزدی و خرابکاری و ایجاد آتش‌سوزی در ایستگاه و ... بوده است.

وی هدف از برگزاری این مانور‌ها را سنجش میزان آمادگی پرسنل در شرایط بحران و ارزیابی چگونگی عملکرد آنان عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش مهارت و تجربه کاری، چگونگی ارتباط درون‌سازمانی در بحران، اجرای فرآیند مناسب مقابله با بحران، آمادگی در برابر حوادث و حفظ آرامش روحی و روانی در شرایط اضطراری، رعایت موارد ایمنی هنگام وقوع زلزله و ... از دیگر اهداف برگزاری این مانور‌ها بوده است.

وی بیان کرد: مانور‌های شرکت گاز استان با شناسایی ۳۲ مورد شرایط اضطراری در زمینه حوادث طبیعی، فرآیندی و حفظ آمادگی نیرو‌ها تعیین و در کلیه نواحی سطح استان اجرا شده است.

کشاورز اظهار کرد: با توجه به رویکرد دهه اخیر به مسائل پدافند غیرعامل در کشور، تشکیل تیم مربوطه و طرح‌های مقابله و مصون‌سازی در زمینه زیستی، شیمیایی، مردم محور و حملات سایبری در این مجموعه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.