زاخارووا: انتخابات کنگره نشان دهنده یک شکاف جدی در آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره را نشان دهنده یک شکاف جدی در آمریکا تعبیر کرد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا را نشان دهنده «شکاف جدی» در  آمریکا و تردید رای دهندگان در مورد سلامت انتخابات توصیف کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ریا نووستی، زاخارووا گفت: «نتایج رای گیری در انتخابات میان دوره‌ای کنگره آنچه را که از مدت‌ها پیش روشن بود تایید کرد و آن اینکه آمریکا به طور جدی دچار شکاف شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: با توجه به تجربه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که با رسوایی‌های بسیاری همراه بود، سیستم انتخاباتی منسوخ آمریکا تضمین کننده مشروعیت روند انتخابات نیست و رأی دهندگان به نتایج انتخابات اعتماد ندارند و آن را متقلبانه می‌دانند.

وی تصریح کرد: «عجله کنونی برای کنترل مجلس قانونگذاری جلوه دیگری از نزاع عمیق داخلی و نقض همه رویه‌های دموکراتیک در دوره منتهی به نبرد برای ورود به کاخ سفید در سال ۲۰۲۴ است.»

رای گیری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا از روز گذشته (سه شنبه) در همه ایالت‌های این کشور آغاز شد. انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ آمریکا -که از گران‌ترین رقابت‌های غیر ریاست‌ جمهوری در تاریخ است- در حالی برگزار می‌شود که رای‌دهندگان متفاوت آمریکایی درباره مسیر پیش روی این کشور نگرانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار