استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در سفر ریاست جمهوری پیگیری‌های مستمر برای تصویب اعتبارات صورت گرفت، در این سفر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس استان مصوب شد که طی دو سال تخصیص پیدا می‌کند.

غلامعلی حیدری ۱۸ آبان‌ماه در دیدار با شورای پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه امنیت کشور مدیون شهدا و ایثارگران است، اظهار کرد: امروز نیز شاهدیم شهدای امنیت جان خود را برای ایجاد آرامش فدا کردند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: اعتبارات ۱۴۰۱ در دو بخش اختصاص پیدا خواهد کرد، در سفر ریاست جمهوری پیگیری‌های مستمر برای تصویب اعتبارات صورت گرفت، در سفر ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای باغ موزه دفاع مقدس استان مصوب شد که طی دو سال تخصیص پیدا می‌کند، تاکنون چهار میلیارد تومان آزاد شده و پنج میلیارد تومان تا آذرماه تخصیص پیدا می‌کند معادل ۲۳ درصد اعتبارات است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه برای محوطه‌سازی باغ موزه دفاع مقدس ۱۵میلیارد تومان از اعتبارات استانی تخصیص پیدا کرده است، گفت: چهار میلیارد تومان آن آماده جذب است، از اعتبارات وزارت نفت نیز سه میلیارد تومان اعتبار برای این مکان فرهنگی اختصاص پیدا کرد و آماده پرداخت است.

حیدری در ادامه بیان کرد: برای ساماندهی المان‌های قبور شهدا در چهارمحال و بختیاری نیز پنج میلیارد تومان توسط وزارت نفت اختصاص پیدا کرده است که در صورت ارائه مستندات به استان پرداخت می‌شود، همچنین دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی برای ساماندهی قبور شهدای گمنام آماده پرداخت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برای ساماندهی جاده دسترسی قبور شهدای گمنام ۲۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، گفت: همچنین ۱۰۰۰ تن قیر رایگان به استان برای اصلاح مسیر‌های دستری گلزار‌های شهدا اختصاص پیدا کرده است که تاکنون ۷۰۰ تن آن قطعی شده است.

وی افزود: ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز سه مجتمع ایثار ویژه ایثارگران در چم‌عالی شهرستان سامان اختصاص پیدا کرده که بخشی از آن آزاد شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران در جذب اعتبارات سفر ریاست جمهوری اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتبار برگشت نخورد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران در استان، یادآور شد: تبدیل وضعیت ۲۰۰۰ نفر از ایثارگران و فرزندان آن‌ها در دستگاه‌های اجرایی انجام شد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری، گفت: ایثارگران و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس می‌تواند به این عرصه ورود پیدا کنند، باید زمینه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در استان فراهم شود.

حیدری با تاکید بر اینکه باید برای فضای مجازی در حوزه دفاع مقدس تولید محتوا صورت بگیرد، یادآور شد: باید پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها برای بیان خاطرات و تبیین حضور پیدا کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در تلاش هستیم دفتر ویژه یگان ارتش در استان ایجاد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار