معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: محموله‌های جدید داروی آنتی بیوتیک کودکان در داروخانه‌های استان توزیع شده و بیماران با نسخه پزشک می‌توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

دکتر هومن قصری با اشاره به کمبود داروی آنتی‌بیوتیک کودکان در هفته‌های گذشته در کردستان و کشور اظهار داشت: با ورود محموله‌های جدید دارو مورد نیاز در داروخانه‌های استان توزیع شده و بیماران با نسخه تجویزی پزشک می‌توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: عرضه این دارو در هفته‌های آینده به ثبات می‌رسد تا از ورود داروی قاچاق و بی کیفیت جلوگیری شود.

او اعلام کرد: طبق بخشنامه‌های اخیر فروش هر گونه آنتی بیوتیک دستی و بدون نسخه ممنوع است.

قصری ادامه داد: در زمینه سرم هم کشور با کمبود‌هایی مواجه بود، اما کمترین مشکل را در استان داشتیم به صورتی که روزانه ۶۰ فقره بازدید از بیمارستان‌ها انجام می‌شد، ولی حتی یک ساعت بدون سرم هم گزارش نشده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۶۴۶ بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو در استان انجام شد اضافه کرد: در این بازرسی‌ها هیچ داروی غیرمجاز و قاچاقی کشف نشد و عرضه داروی قاچاق صفر شده است.

او با اشاره به اینکه حوزه سلامت مانند دیگر حوزه‌های قاچاق نیست چرا که مستقیما با جان و سلامت مردم سر و کار دارد اضافه کرد: کوچکترین محصول می‌تواند سلامت کلی فرد را به مخاطره بیاندازد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یادآور شد: باشگاه‌های ورزشی نباید محل فروش مکمل‌های بدن سازی باشند چرا که بیشتر این فرآورده‌ها قاچاق و سرطان زا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.