پرونده طرح تفصیلی شهر مشهد به عنوان یک سند توسعه شهری پس از گذشت ۱۵ سال در جلسه کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسید.

جواد خدایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در حاشیه این جلسه گفت: طرح‌های تفصیلی یا همان اسناد توسعه شهری، سند اصلی تمام برنامه‌ریزی‌ها و ملاک اقدامات بعدی با افق ۱۰ ساله در شهرها هستند.

 او افزود: مشهد مقدس به عنوان یک کلانشهر مهم کشور و با توجه به ویژگی‌های خاص خود درگیر پرونده بلند مدت اسناد مرتبط با آن در قالب طرح تفصیلی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این پرونده که از سال ۱۳۸۶ تشکیل شده بود با همه فراز و فرودها آخرین قسمت طرح تفصیلی مربوط به شمال غرب مشهد و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف مشهد به تایید کمیسیون ماده ۵ استان رسید که به زودی برای اجرا و پاسخگویی به مردم، در اختیار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

خدایی بیان کرد: در هفته‌های گذشته طرح های مربوط به مناطق مختلف شهر همچون مناطق میانی، شرقی، شمالی و حوزه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت و امروز محدوده شمال غرب مشهد شامل مناطق ۱۲، ۱۰ و ۲ به تصویب رسید.

او تصریح کرد: با تصویب طرح‌های تفصیلی مردم در مراجعه به سامانه‌های شهرداری در جریان اطلاعات مورد نیاز خود در ارتباط با ساختمانهای مسکونی و نیازهای شهری و خدماتی خود شامل حوزه های درمانی و بهداشت، پارک‌ها و فضای سبز و مدارس قرار می گیرند.

طرح تفصیلی عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی و طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف و موقعیت مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویتهای مربوط به مناطق بهسازی، نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری تعیین و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی، تهیه و تنظیم می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.