مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از رشد ۱۴/۵ درصدی در چاپ کتاب در استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت سی امین دوره هفته کتاب از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب در سطح استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی اجرا می‌شوند.

علیرضا نوروزی افزود: دیدار با نویسندگان پیشکسوت، تجلیل از کارشناسان و فعالان ستاد پایتخت کتاب، افتتاح دفتر انجمن صنفی ناشران استان، دلنوشته برای یک کتابدار، خوانش جمعی کتاب و ویژه برنامه «سفیران مطالعه در روستای دم قشلاق» از جمله برنامه‌های هفته کتاب در این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: اجرای برنامه غیرحضوری برای استان‌های آذری نشین، داستان نویسی با موضوع کتاب، نمایش عروسکی باموضوع ترویج کنابخوانی، برگزاری جلسه آسیب شناسی طرح‌های کتابخوانی، گرامیداشت یاد و خاطره «مفتون امینی» شاعر و نویسنده و بازدید از کنابفروشی‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کتاب استان محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های هفته کتاب در ۱۳ شهر استان از جمله بوکان، پیرانشهر، چایپاره، چالدران، ماکو، میاندواب و مهاباد برگزار می‌شود.

انتشار ۲۷۶ عنوان کتاب  در نیمه اول امسال

نوروزی با بیان اینکه در شش ماهه نیمه اول سال جاری ۲۷۶ عنوان کتاب به چاپ رسیده است، گفت: در شش ماهه سال گذشته ۲۴۱ عنوان کتاب چاپ شده بود که امسال رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در شش ماهه سال جاری سه هزار جلد کتاب در مناطق کم برخوردار توزیع شده و تا پایان سال نیز سه هزار جلد کتاب دیگر در مناطق کم برخوردار توزیع خواهد شد.

روستای «نای چیت» بوکان روستای دوستدار کتاب

وی با اشاره به جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب گفت: همه ساله ۱۰ روستا به عنوان روستای برتر کشور انتخاب می‌شوند که امسال روستای «نای چیت» بوکان جزو ۱۰ روستای برتر کشور انتخاب شده که پبش بینی شده مراسم تجلیل در ۹ آذر ماه در این روستا برگزار شود.
در پایان نشست از پوستر هفته کتاب نیز رونمایی شد.
از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه هفته کتاب نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.