معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: کمبود سرم و آنتی‌بیوتیک در مناطق زیر پوشش این دانشگاه با پیگیری‌های انجام شده تا ۲ هفته آینده رفع می‌شود.

کساییان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: کمبود دارو به دلیل شیوع زیاد بیماری‌های تنفسی حاد مانند آنفلوآنزا و در برخی موارد افزایش درخواست‌های معقول یا نامعقول برای تجویز آنتی‌بیوتیک و سرم است.

وی ادامه داد: معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیگیر رفع مشکل کمبود دارو در استان است و بر اساس رایزنی‌های انجام شده طی ۲ هفته آینده وضعیت دارو بهبود می‌یاید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار داشت: روند شیوع کرونا کُند و شیوع آنفولانزا افزایشی است، از این رو برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌های تنفسی، ماسک زدن اولویت همگان باشد.

وی افزود: بیماری‌های حاد تنفسی از جمله آنفلوآنزا همواره در فصل سرد سال شیوع پیدا می‌کند و این بیماری موضوع جدیدی نیست و قدمت شیوع آن نزدیک به یک قرن است.

کساییان اضافه کرد: طی سه سال گذشته به دلیل برگزاری مدارس و دانشگاه‌ها به صورت مجازی، به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک توجه بیشتری می‌شد و شهروندان کمتر درگیر آنفلوآنزا بودند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.