کشور‌های عضو شورای حقوق بشر از بحرین خواستند به آزادی‌های دینی شیعیان احترام بگذارد و همه بازداشت شدگان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

کشورهای عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل، از بحرین خواستند به آزادی های دینی شیعیان احترام بگذارد و همه بازداشت شدگان سیاسی در این کشور را آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری مرآت البحرین، در نشست این شورا برای ارزیابی اوضاع حقوق بشر، ایرلند خواستار حمایت از آزادی های دینی شیعیان و بازخواست عاملان نقض این آزادیها شد و بر لزوم ایجاد فضای فعالیت های سیاسی در بحرین تاکید کرد.

ایرلند همچنین توقف شکنجه در بحرین و آزادی همه افرادی را که به علت دیدگاه ها و فعالیت هایشان در این کشور بازداشت شده اند، خواستار شد. آمریکا هم ادعا کرد خواستار لغو محدودیت ها بر تجمع های مسالمت آمیز و تشکیل جمعیت ها در بحرین و آزادی همه افرادی شد که به علت آزادی بیان، بازداشت شده اند.

انگلیس هم به نوبه خود مدعی حمایت از آزادی مطبوعات و توقف اعدام ها در بحرین شد. پرتغال هم با طرح توصیه های مشابه، بر لزوم حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان بحرینی که سلب تابعیت شده اند، تاکید کرد.

نماینده لوکزامبورگ در شورای حقوق بشر هم توقف اعدام‌ها، شکنجه، برخورد نامناسب و تبعیض دینی در بحرین را خواستار شد و بر لزوم حمایت از فعالان سیاسی و حقوقی و دادن اجازه به گزارشگر سازمان ملل برای سفر به منامه، تاکید کرد. دهها کشور در ارزیابی که به اهمیت اجرای قوانین مربوط به اوضاع حقوق بشر در بحرین، اشاره کرد، مشارکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار