رئیس شوراهای حل اختلاف استان اصفهان گفت: میانگین صلح و سازش در شش ماه نخست امسال ۴۲ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شورا‌های حل اختلاف در زیرمجموعه قوه قضائیه با هدف کاهش پرونده‌ها در محاکم دادگستری و ایجاد صلح و سازش ایجاد شده‌اند و به همین منظور بسیاری از پرونده‌های کیفری و حقوقی از محاکم و دادسرا‌ها به شور‌ها ارجاع داده می‌شوند. علاوه بر این موارد رسیدگی به پرونده‌های خانواده، رسیدگی مجازی به پرونده زندانیان برای جلوگیری از اتلاف وقوت محاکم دادگستری از دیگر وظایف شورا‌های حل اختلاف است.

شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان در طول چندسال اخیر خدمات خوبی را ارائه داده‌اند و در زمینه دست‌یابی به صلح و سازش در سطح کشوری جایگاه چشم‌گیری دارند، به شکلی که میانگین رسیدن به صلح و سازش در طول ۶ ماه نخست سال جاری ۴۲ درصد بوده که آمار بالایی به شمار می‌آید.

در همین راستا حمید بهرامیان در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد شور‌های حل اختلاف استان در طول ۶ ماهه نخست سال، اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۱۳۱ هزار و ۷۴۱ پرونده وارد شورا‌های حل اختلاف شده که از این تعداد ۱۳۰ هزار و ۳۴۸ پرونده منتهی به صدور رای و صلح و سازش شده است.

او افزود: میانگین صلح و سازش در شش ماه نخست امسال  ۴۲ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ تا ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.