دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: ۹۸ و نیم درصدِ اراضی ملی و منابع طبیعی در استان حَدنگاری شده است.

 دادستان عمومی و انقلاب بجنورد در حاشیه نشست حفظ حقوق بیت المال وضعیت اجرای قانون حَدنگار در استان را مطلوب دانست  و گفت: ۹۸ و نیم درصدِ اراضی ملی و منابع طبیعی حَدنگاری شده و در تلاشیم تا این طرح در یک ونیم درصد از اراضی باقی مانده نیز اجرا شود.

ایلالی با ابراز تاسف از برخی عقب ماندگی‌ها در اجرای قانون حد نگار در اراضی کشاورزی، خواستار همراهی بیشتر کشاورزان برای سرعت گرفتن اجرای این طرح شد.

او گفت : اجرای قانون حدنگار اراضی کشاورزی را دارای سند می‌کند و اختلافات ملکی را از بین می‌برد از کشاورزان خواست در اجرای این طرح همکاری کنند.

ایلالی در ادامه به موضوع ساخت و ساز‌های غیرمجاز اشاره و گفت : تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ویلاسازی در این اراضی تخلف است و دستگاه قضا و نهاد‌های ذیربط با نظارت بیشتر، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز پیشگیری خواهند کرد.

او گفت: اگر با هر شرایطی ساخت و سازی به صورت غیرمجاز انجام شود، حتی در صورت مسقف شدن با دستور مقام قضایی علاوه بر قلع و قم، جرمی هم صورت گرفته که مطابق قانون برخورد می‌شود.

دادستان بجنورد در پایان به موضوع اغتشاشات اخیر اشاره و گفت : در حوادث اخیر اموال عمومی و خصوصی مورد تعرض اغتشاشگران قرار گرفت و خسارات زیادی هم وارد شد.

ایلالی گفت :در این میان شکایت‌های بسیاری از افراد حقیقی و حقوقی هم رسیده و افرادی دستگیر و تعدادی هم شناسایی شده اند که در فرآیند کیفری باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.