معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: یکی از اولویت‌ها و اهداف مهم و جدی سازمان فنی وحرفه ای، ارتقای مهارت و اشتغال پایدار در استان اصفهان است.

عباس مهدیان گفت: برای این منظور دوره‌های مهارت‌آموزی در دستگاه‌های مختلف علمی، نظامی، حمایتی و دیگر سازمان‌ها بر اساس نیاز‌های شناسایی‌شده برای افراد برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: این دوره‌ها به شیوه اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار و در نهاد‌ها و دستگاه‌های متقاضی برگزار می‌شود.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: تاکنون دوره‌های بسیاری در دانشگاه‌ها، مراکز نظامی، روستاییان، صنف‌های مختلف و مددجویان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی استان برگزارشده است.

او گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در محیط کار واقعی را ازجمله اهداف پیش‌روی این دوره‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون این دوره‌ها در رشته‌های صنایع‌دستی، غذایی، نساجی، صنایع پوشاک، خودرو، مالی و بازرگانی، برق، ساختمانی، فناوری اطلاعات و دیگر بخش‌ها برگزارشده است.

مهدیان بابیان اینکه همه اقشار مردم می‌توانند از خدمات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره ببرند، گفت: علاوه بر آن با به‌کارگیری نظام آموزش دوگانه ارتقای مهارت شاغلان و اشتغال پایدار نیز دنبال می‌شود.

به گفته او، نظام آموزشی یاد شده که در یک سال اخیر در سازمان فنی و حرفه‌ای بناشده است به دنبال افزایش اثربخشی آموزش‌های مهارتی، برای نیرو‌های جدید و افراد جویای کار است.

معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: تفاوت نظام آموزش دوگانه با نظام عادی آموزش مهارتی این است که در آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش‌ها ۳۰ درصد تئوری و ۷۰ درصد عملی است، ولی در این نظام آموزشی ۳۰ درصد عملی و ۷۰ درصد هم در محیط صنعت و کارگاهی یا محیط کار واقعی انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: فردی که در قالب این نظام آموزش می‌بیند، یک نیروی ماهر و متخصص است که تا حد زیادی اشتغال او تضمین خواهد شد.

مهدیان تصریح کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی همچنین درصدد برطرف کردن نیاز کارفرمایان برای به‌کارگیری نیرو‌های توانمند است.

اصفهان ۵۴ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی و حدود یک هزار و ۲۵۰ آموزشگاه آزاد فعال بخش خصوصی دارد.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.