با سیاست‌های جدید وزارت جهاد کشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت‌های در محیط بسته، محصولات گلخانه‌ای از خاش به ۵ کشور صادر می‌شود.

  در راستای تغییر الگوی کشت، شهرستان خاش به قطب تولید محصولات گلخانه‌ای تبدیل شده است وتنوع وکیفیت مطلوب محصولات گلخانه‌ای باعث شده تادست رنج کشاورزان این شهرستان ازبازارپسندی خوبی درکشور‌های مختلف برخوردارباشد.

حسینی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با سیاست‌های جدید دولت در راستای تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت‌های گلخانه، صادرات این محصولات تا ۲ برابر نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

وی افزود: کشت گلخانه‌ای مزایای بسیاری دارد که مهمترین آن را می‌توان بهینه سازی مصرف آب و نیز کنترل بهتر آفات و رسیدگی بهتر به محصولات را می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: درسال گذشته فقط هزار تن محصولات گلخانه‌ای از خاش به کشور روسیه صادرات داشتیم که امسال با تنوع محصولات، علاوه بر اینکه میزان صادرات افزایش یافته، کشور‌های مقصد نیز بیشتر شده است.

وی ادامه داد تمامی مراحل بسته بندی در همین شهرستان صورت می‌گیرد و این کار باعث ایجاد اشتغال هم شده اسست.

حسینی ادامه داد: کشور روسیه به عنوان بزرگترین خریدار محصولات ما است و امارات نیز دومین کشوری است که محصولاتی از جمله بادمجان و گوجه فرنگی و خیار را خریداری می‌کند.

حسینی گفت: پیش از کشت محصولات، نشا و، کود و سم به کشاورزان داده می‌شود و با نظارت جهاد کشاورزی محصولات کاشت و حتی قیچی برش محصولات نیز به کشاورزان داده شده تا محصولات با کیفیت تولید شود.

وی تاکید کرد: این محصولات حدود ۲۰ روز تا رسیدن به کشور مقصد در راه هستند و بعد از ۲۰ روز بدون تلفات و خرابی به کشور مقصد می‌رسند که نشان از کیفیت بالای محصولات دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.