یک دکترای تغذیه گفت: افراد مبتلا به بیماری دیابت در زمان شیوع آنفلوآنزا از مصرف زياد غذاهای سرخ شده خودداری کنند.

الناز دانشزاد با بیان این که مبتلایان دیابت در دوران گسترش بیمار‌ی های ویروسی به ویژه بیماری کووید ۱۹، اضطراب بیشتری را متحمل می‌شوند. بنابراین باید از فشار‌های روانی دور بوده و استرس را مدیریت کنند، گفت: افراد مبتلا به بیماری دیابت در زمان شیوع آنفلوآنزا از مصرف زياد غذاهای سرخ شده خودداری کنند.

او می گوید: هرگونه عفونت ممکن است قندخون را بالا ببرد و نیاز به مایعات را افزایش دهد، بنابراین باید آب کافی مصرف کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تغذیه سالم بخش اصلی مدیریت دیابت است، باید به منظور ثابت نگه داشتن قند خون و تقویت سیستم ایمنی بدن، رژیم غذایی متنوع و متعادلی داشته باشند.

او با بیان این که مصرف غذا‌های شیرین، پر کربوهیدرات و پر چرب را محدود کنند، می گوید: پروتئین‌های کم چرب یا بدون چربی (ماهی، گوشت بدون چربی، تخم مرغ، شیر و سایر لبنیات کم چرب، لوبیای کامل پخته شده) را مصرف کنند.

دانشزاد گفت: سبزیجات برگ دار و سبز رنگ مصرف شودو روزانه دو یا سه واحد میوه مصرف کنند.

او می گوید: فعالیت بدنی منظم روزانه با در نظر گرفتن خودداری از حضور در مکان‌های شلوغ مانند باشگاه ها، ضروری است و ورزش به بهبود سیستم گردش خون و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

یک دکترای تغذیه گفت: از کار بیش از حد خودداری کنند و خواب شبانه خوبی داشته باشند.

او می گوید: به کنترل قندخون خود توجه بیشتری داشته باشند، پایش منظم قندخون می‌تواند به جلوگیری از عوارض ناشی از نوسانات آن کمک کند و احتمال بروز پنومونی باکتریایی در بیماری‌های ویروسی که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کنند، کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.