سرپرست معاونت آموزش ابتدایی از توانمندسازی ۳۶۰ هزار معلم ابتدایی تا سه سال آینده خبر داد.

معصومه نجفی با بیان این که در رویکرد‌های جدیدی که مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند، برنامه‌ها و طرح‌هایی که میز معلم را شلوغ کرده بودند، کنار گذاشته شده اند، گفت: تمام سعی ما این است که معلم متمرکز بر برنامه درسی باشد. دومین رویکردی که در نشست طرح شد این بود که برای مسائل تربیتی دیگر نیاز به بخشنامه نداریم و در این رابطه میثاق نامه امضا می‌کنیم. همچنین از ساختار هرمی عبور می‌کنیم و به سمت ساختار شبکه‌ای حرکت خواهیم کرد.

وی افزود: در بحث تمرکز روی برنامه درسی هدف اصلی ما توانمندسازی معلم است که در این خصوص، تمامی برنامه‌ها با جزئیات ارائه شده اند. امسال ۱۲۰ هزار معلم را آموزش می‌دهیم و بر اساس چشم‌انداز سه‌ساله، ۳۶۰ هزار معلم مقطع ابتدایی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی در پایان گفت: البته برای پایه اول ابتدایی نیاز به اقدامی ضرب الاجلی بود که بسته‌هایی را به‌صورت خودآموز تولید کردیم و کلیه ابزار‌ها نیز برای یادگیری توسط معلم فراهم هستند. این بسته می‌تواند اساس شکل‌گیری تفکر را در دانش‌آموزان شکل دهد. با این بسته که در اختیار معلم قرار گرفته است و به دانش‌آموز تدریس خواهد شد، ذهن دانش‌آموز آماده می‌شود تا قدرت تجزیه‌وتحلیل را برای سال‌های آینده داشته باشد.

در ادامه این مراسم از سامانه تخصصی شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل و بسته زبان‌آموزی مقطع ابتدایی توسط وزیر آموزش‌وپرورش رونمایی شد و میثاق نامه همکاری معاونت‌های آموزش ابتدایی سراسر کشور به امضاء رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
جناب سرپرست گره های اقتصادی ومعیشتی معلمین ابتدایی را چه کسی باید باز نماید وقتی معلم ابتدایی با وسیله ی نقلیه ی شخصی باید هرروز کیلومترها راه رفته و هزینه های بنزین واستحلاک را از جیب مبارک که اتفاقا هم خالیست پرداخت کرده ودوشیفت کارکند تا وسط ماه محتاج نباشد خیلی از معلمین سرویس دانش آموزان خود هستند همان هم چهارده درصد آن به پیمانکار و....و...داده می شود ولو مجبور به قبول ای کاش همه چیزراباهم می دیدیم ومی دیدید وبررسی می کردید بخشنامه و دستورالعمل زمانی کارایی دارد که معلم تامین باشد وبدهکار این وان واین بانک وان بانک نباشد؟!؟!!!؟!!!!!
آخرین اخبار