فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: بلاتکلیفی ۱۵ ساله در احداث شهرک سنگ آذرشهر قابل توجیه نیست واین موضوع موجب پراکندگی واحد‌های فراوری سنگ، خام فروشی و خارج شدن ارزش افزوده از کشور می‌شود.

آقای محمودیان با بیان اینکه شهرستان آذرشهر ۷۰ معدن فعال دارد افزود: جانمایی احداث شهرک سنگ در فاز توسعه شهرک سلیمی قابل توجیه نیست و مطالبه جدی فعالان سنگ، احداث شهرک تخصصی سنگ در جوار معادن است و زیر ساخت‌های لازم برای احداث شهرک سنگ در محدوده معادن فراهم است.

آقای صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصربه فرد معدنی و اقتصادی شهرستان آذرشهر گفت: متاسفانه بخاطر بی توجهی‌ها از ظرفیت معادن سنگ آذرشهردر جهت تولید ثروت، بهره وری و اشتغال آنچنان که مورد انتظار است، استفاده نمی‌شود. 

او با بیان اینکه معادن سنگ آذرشهر مورد بی توجهی واقع شده است، برضرورت ایجاد شهرک تخصصی سنگ و بازار مصنوعات سنگی در جوار معادن سنگ آذرشهر تاکید کرد وافزود: با توجه به کیفیت بالا، ذخایر مناسب و تنوع سنگی در آذرشهر باید در حوزه استخراج، فراوری و ایجاد بازار مصنوعات سنگی، ذنجیره ارزش معدنی در این شهرستان افزایش یابد و موانع موجود در این خصوص مرتفع گردد. 

او تصریح کرد: در راستای بهره وری بیشتر از ظرفیت معدنی آذرشهر و تحقق مطالبات فعالین معادن سنگ، در جانمایی احداث شهرک سنگ باید تجدید نظر شود وجانمایی احداث شهرک سنگ در جوار معادن باید دراولویت باشد.

برچسب ها: ظرفیت تولید ، گلایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.