معاون اداری اعتبارات بانک مرکزی گفت: از فردا ۱۷ آبان انتشار اوراق خرید سکه آغاز و هر فرد دارای کد بورسی می‌تواند نسبت به خرید آن اقدام کند.

عمرانی گفت:  یکی از اهداف انتشار اوراق سکه، تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری است و اشخاص حقیقی و صندوق های طلا می توانند نسبت به خرید اقدام کنند. هر شخص حقیقی نسبت به خرید ۱۰۰ سکه و صندوق های طلا بدون محدودیت می توانند اقدام به خرید کنند.

به گفته معاون اداری اعتبارات بانک مرکزی،  بازار بورس شفاف است و هر شخصی که دارای کد بورسی باشد نسبت به خرید می‌تواند اقدام کند و محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نکردیم.

او می گوید:  به جهت لزوم نگهداری سکه و حسابداری  آن در بورس کالا،  اوراق  طبق ضوابط بورس منتشر می شود و هر اوراق دارای سر رسید مشخص است .

عمرانی گفت : روز انتشار  این اوراق فردا است و تا ۶ ماه ادامه دارد و زمان سر رسید آن  ۱۷ اردیبهشت سال بعد است و خریداران  از طریق دو روش که یکی نگهداری  تا  زمان سر رسید و دیگری  انجام معاملات ثانویه اوراق به قیمت بازار است، می توانند نسبت به فروش  اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
چندسال پیش در زمان روحانی هم گفتند سکه ها بدون مالیات است ولی متاسفانه مالیات انها بدلخواه تعیین و کاملا دریافت کردند.
در زمان احمدی نژاد هم‌ به مردم گفتند می تواند دلارهای خودرا در بانک بگذارید و سود آنرا هم به دلار دریافت کنید و هر وقت خواستید دلارهای خود را بردارید ولی بعد گفتند فقط می تواند معادل ریالی آنرا دریافت کنید.
در سال ۹۸و ۹۹ هم به مردم گفتند هر چه دارید در بورس بگذارید و سود آنها بقول معروف تضمینی هست و وقتی مردم خانه و ماشین و طلاجات و هرچه داشتند فروختند و در بورس گذاشتند همه را بالا کشیدند و مردم را به روز سیاه نشاندند آن هم مردم فقیر و بیکار و بدون شغل و درآمد.
آیا خیانت از این بالاتر هست
Iran (Islamic Republic of)
hoo
۰۶:۴۵ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
سلام یعنی شده یه چیزرو اعلام کنید که کامل باشه ایااوراق سکه خریدبشود چه میشودوووو
آخرین اخبار