رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: پنل‌های خورشیدی آموزشکده فنی وحرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نصب و راه اندازی شد.

داوود عندلیب اردکانی رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد افزود: چند سالی هست که در تابستان شاهد خاموشی‌های خانگی، صنایع و ادارات هستیم که کار به جابجایی ساعات کار ادارات نیز می‌رسد.

او اضافه کرد: با سرد شدن هوا مانند سال گذشته با کسری گاز روبرو هستیم و صنایع و بعضی نیروگاه‌ها در حال سوزاندن مازوت و آلوده کردن هوا هستند.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با تاکید بر توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در کشور گفت: با وجود این کسری برق و گاز، به نظر می‌رسد دیگر توسعه نیروگاه‌های فسیلی که از گاز استفاده می‌کنند، راه مناسبی برای تولید برق در کشور نیست.

عندلیب اردکانی یادآور شد: برای پیشبرد این هدف ۲۶ دستگاه پنل خورشیدی با قدرت تولید ۱۰ کیلووات برق در آموزشکده فنی وحرفه‌ای شهید بهشتی اردکان نصب و راه‌اندازی شد.

او اظهار داشت: این تعداد پنل خورشیدی در بخش کارگاهی آموزشکده اردکان راه اندازی و در حال بهره برداری است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر درخواست برای راه اندازی پنل خورشیدی در آموزشکده‌های زیر مجموعه دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان یزد نیز وجود دارد، اضافه کرد: درخواست‌ها در حال بررسی وتلاش برای راه اندازی آن است.

عندلیب اردکانی به منبع درآمدزایی برق تولیدی از طریق پنل‌های خورشیدی آموزشکده اردکان اشاره کرد و افزود: پنل‌های نصب شده ۶۰ کیلو وات ساعت انرژی تولید می‌کنند که همزمان دو مشترک با فیوز ۲۵ آمپر می‌توانند از تولید انرژی آن بهره‌مند شوند و یا اینکه بخشی از انرژی مصرفی و مورد نیاز آموزشکده را تامین نماید.

او تصریح کرد: دانشکده فنی شهید بهشتی اردکان درسال ۱۳۷۴ پس از انحلال مرکز تربیت معلم شهید بهشتی وتبدیل آن به آموزشکده فنی تاسیس و با پذیرش ۲۴ دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد و با سرعت مراحل کمی وکیفی توسعه مراکزآموزشی و کمک آموزشی را پشت سرگذاشت و هم اکنون با ۸۰۰ دانشجو در حال فعالیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.