راه‌اندازی کارگاه خیاطی در زندان مرکزی شیراز

مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: کارگاه آموزشی و تولیدی خیاطی به مساحت ۴۵۰ متر مربع در اندرزگاه تلاش زندان مرکزی شیراز راه اندازی و به بخش خصوصی واگذار شد.

روح اله رضایی دانا گفت: در این کارگاه که با همکاری بنیاد تعاون زندانیان فارس برپا شده است، ۲۷ دستگاه چرخ خیاطی راسته دوز، سه دستگاه چرخ خیاطی سردوز، ۲ دستگاه دکمه و مادگی زن و سایر تجهیزات جانبی فعال است.

او گفت: در حال حاضر ۲۰ نفر زندانی آموزش‌های کامل را دیده و تعدادی از زندانیان نیز تحت آموزش هستند و با افزایش تعداد نفرات زندانی شاغل، تعداد چرخ‌های خیاطی بیشتری نیز به کارگاه اضافه خواهد شد.

مدیر زندان مرکزی شیراز گفت: زندانیان شاغل بر اساس تعداد کار انجام شده و میزان مهارت حقوق و دستمزد خود را از بنیاد تعاون زندانیان فارس و پیمانکار دریافت می‌کنند و همزمان با کار تولیدی، دوره‌های آموزشی حرفه آموزی با همکاری اداره آموزش فنی و حرفه‌ای برگزار و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی در آزمون‌های کتبی و عملی شوند گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای اعطا می‌شود.

رضایی دانا گفت: در کارگاه‌های خیاطی زندان مرکزی شیراز در بخش زنان و مردان ۱۲۳ نفر از زندانیان مشغول به کار هستند که این زندانیان پس از آزادی می‌توانند این حرفه را ادامه داده و تسهیلات اشتغالزایی از مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج دریافت تا بتوانند پس از آزادی شغل مناسبی برای خود کسب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار