معاون حقوقی، امور مجلس و دولت فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی از اعطای پروانه فعالیت کارشناسی رسمی در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح به یکهزار نفر از کارشناسان فراجا خبر داد.

 سردار خسرو اسکندری، روز دوشنبه در آیین تحلیف و اعطای پروانه فعالیت کارشناسی کارشناسان انتظامی اصفهان در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان گفت: در مجموع یکهزار و ۵۰۰ سهمیه برای فعالیت کارشناسی به فراجا اختصاص یافته بود که اعطای یکهزار پروانه رقم بسیار بالایی است و از این نظر در بین نیرو‌های مسلح کشور پیشتاز هستیم.

او اظهار داشت: تلاش می‌شود تا با شناسایی افراد واجد شرایط و با صلاحیت بتوانیم سهمیه باقی مانده را نیز تکمیل و پروانه فعالیت رسمی کارشناسی در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح را به بقیه کارشناسان اعطاء کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا ادامه داد: در اصفهان ۶۱ سهمیه به فرماندهی انتظامی استان اختصاص یافته بود که ۳۱ نفر جذب شدند و امروز مراسم تحلیف آن‌ها برگزار می‌شود و آن‌ها پروانه فعالیت رسمی کارشناسی خود در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح را دریافت می‌کنند.

او مورد وثوق بودن برای قاضی، تسلط، مهارت، تخصص و حرفه‌ای بودن در رشته مورد نظر را از ویژگی‌های کارشناسان نظامی و انتظامی برشمرد و گفت: این کارشناسان موظفند پس از مطالعه دقیق پرونده، نظر کارشناسی خود را بصورت صریح، شفاف و بدور از هرگونه ابهام اعلام کنند.

سردار اسکندری افزود: این نظر کارشناسی بایستی قاطع و مُنجِز، مُستند و مُستدل و در حیطه و محدوده قرار کارشناسی که قاضی برای آن‌ها صادر کرده است، باشد.

او، یکی از عواملی که باعث عدالت در رای قاضی می‌شود را نظر کارشناسی ارائه شده به او اعلام کرد و گفت: بنابر این از کارشناسان انتظار می‌رود تا نظر خود را با رعایت تمام جهات شرعی و قانونی و بصورت مُستدل، قاطع، صریح، روشن و بدون ابهام تنظیم و به قاضی ارائه کنند.

او آمار جرائم در نیرو‌های مسلح را بسیار پایین و صحت عمل آنان را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: ورودی و خروجی پرونده‌ها در ضابطان نظامی و در سازمان قضائی نیرو‌های مسلح حاکی از این است که صحت عمل در نیرو‌های مسلح بسیار بالاست.

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا، بخش مهمی از صحت عمل نیرو‌های مسلح را حاصل رویکرد پیشگیرانه سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در سراسر کشور عنوان کرد و اظهار داشت: این سازمان با اقدامات پیشگیرانه و روش‌های مطالعاتی و تحقیقاتی خود می‌کوشد عوامل ناهنجاری در نیرو‌های مسلح را شناسایی کند و از بین ببرد تا زمینه بروز تخلفات و جُرم در بین این نیرو‌ها فراهم نشود.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان اصفهان هم در این مراسم، حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح را از مهمترین عوامل ایجاد امنیت در کشور برشمرد و گفت: یکی از وظایف این سازمان، پیشگیری از وقوع جُرم در بین نیروهاست و در این خصوص سرمایه‌گذاری کلانی صورت گرفته است تا هیچگونه جُرم و تخلفی در بین نیرو‌های مسلح رُخ ندهد و شأن آن‌ها در جامعه حفظ شود.

محسن بنیم با بیان اینکه نیرو‌های مسلح همواره در کنار مردم بوده‌اند، افزود: هر جا که مردم به کمک نیاز داشته‌اند مانند سیل، زلزله و حتی در زمان انتشار شیوع ویروس کرونا، نیرو‌های مسلح سوای ماموریت خود به صحنه آمده و به آنان کمک کردند که بایستی این ظرفیت بزرگ را مُغتنم شمرد.

او فراجا را افتخار نیرو‌های مسلح کشور عنوان کرد و گفت: نیرو‌های فراجا در عین اقتدار، در جریان آشوب‌های اخیر مظلوم واقع شدند و آسیب‌های فراوانی را تحمل کردند و عده‌ای از آنان نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان اصفهان افزود: امروز وظیفه همه مسوولان است که از نیرو‌های مسلح بویژه نیرو‌های فراجا حمایت کنند تا آنان بتوانند با انگیزه و روحیه و توان بیشتری، امنیت و اقتدار کشور را حفظ کنند.

در پایان این مراسم ۳۱ نفر از کارشناسان فرماندهی انتظامی اصفهان در حضور معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا و رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان، سوگندنامه خود را قرائت و پروانه فعالیت رسمی کارشناسی خود را دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار