رئیس پلیس راه استان اصفهان نداشتن مهارت رانندگی در جاده‌های خیس را یکی از عوامل مهم سوانح رانندگی هنگام بارش باران دانست و در این زمینه توصیه‌هایی به رانندگان کرد.

سرهنگ اصغر زارع گفت: با توجه به اینکه در فصل سرما و بارندگی قرار داریم و برخی از رانندگان هنگام رانندگی در این شرایط آمادگی و مهارت کامل را نداشته و با بی توجهی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی باعث بروز حوادثی برای خود و سایر کاربران راه می‌شوند.

او  خطاب به رانندگان گفت: در کلیه راه‌ها به ویژه در سر پیچ‌ها و راه‌هایی مانند راه‌های شن و ماسه، آغشته به قیر که سطح اصطکاک آن‌ها کم است آرام و بااحتیاط رانندگی کنید.

سرهنگ زارع با تأکید بر رعایت فاصله طولی خود رابا خودرو جلویی بیان کرد: هنگامی که لازم است توقف کنید یا سرعت‌تان را کم کنید، به آرامی و ملایمت ترمز کنید.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه هرگز یکباره پایتان را روی پدال ترمز فشار ندهید، عنوان کرد: اگر ماشین‌تان شروع به لغزیدن کرد، به آهستگی پایتان را از روی گاز بردارید و فرمان را در جهتی که می‌خواهید جلوی ماشین حرکت کند، بپیچانید.

او با بیان اینکه از چاله‌های آب باران دوری کنید، افزود: بلافاصله از لحظه شروع باران تا زمانی که جاده مرطوب است، سرعت‌تان را کم، یکنواخت و در حد کنترل نگه دارید، در پیچ‌ها از سرعت‌تان بکاهید و به هیچ عنوان به طور ناگهانی ترمز نکنید.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار