جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور از موکب داران خواست برای برنامه‌ریزی دقیق در برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) و با توجه به میزان تعهد و توانایی‌هایشان در سامانه موکب داران ثبت نام کنند.

«مجید نامجو» یکی از مشکلات ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور را نداشتن آمار موکب داران برای برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد و افزود: با آگاهی از تعداد و میزان تعهد موکب داران در زمان برگزاری مراسم اربعین، می‌توانیم برنامه ریزی دقیق تری برای استفاده از خدمات آن‌ها داشته باشیم.

وی از موکب داران دعوت کرد که به منظور هویت دار شدن در سامانه ستاد عتبات عالیات ثبت نام کنند، تا در زمان برگزاری مراسم اربعین از نوع و میزان تعهدشان برای خدمت در این مراسم باشکوه به بهترین شکل استفاده شود.

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور همچنین یکی دیگر از برنامه‌های ستاد عتبات عالیات را داشتن شماره حساب به نام موکب اعلام کرد و گفت: برای موکب‌ها که اغلب به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، یک حساب با هویت موکب باز می‌شود.

وی همچنین یکی دیگر از برنامه‌های در دستور کار این نهاد را ایجاد موکب‌های دائم در مسیر زائران عتبات عالیات با کمک موکب داران عنوان کرد و افزود: برنامه داریم برخی از نقاط در مسیر زوار در عراق و کشورمان را شناسایی و زمین آن را برای ایجاد موکب‌ها و اسکان‌های دائم خریداری کنیم.

نامجو همچنین اضافه کرد: در مراسم باشکوه اربعین امسال دیدیم موکب‌های عراقی در مقایسه با موکب‌های ما امکانات و تجهیزات بسیار بیشتری برای پذیرایی از زوار ابا عبداالله الحسین (ع) داشتند؛ به همین علت باید برای تجهیز موکب‌های کشورمان تلاش بیشتری کنیم و در این راه از تجربه و مشارکت موکب داران عراقی بهره می‌گیریم.

در پایان با حضور بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه از موکب داران چهار استان کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار