اردوی راهیان نور دانش‌آموزی استان بوشهر روز دوشنبه با اعزام دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق شمالی این استان افتتاح و آغاز شد.

در آیین ویژه‌ای در جوار یادمان شهدای گمنام گناوه ، ۱۳۸ دانش آموز با بدرقه گرم مسئولان استانی و محلی و خانواده‌ها عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این آیین گفت: شهدا دو ویژگی برجسته و بارز داشتند که ولایتمداری و دشمن شناسی از مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

سرهنگ پاسدار عبدالرضا دشتی افزود: در زمانی که هنور رسانه‌ای همچون در این برهه وجود نداشت، جوانان و نوجوانان غیور کشور با فرمان رهبری به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و از تمامیت ارضی کشور مقابل نه تنها دشمن بعثی بلکه ۳۰ کشور پشتیبان و حمایت کننده از این رژیم ایستادند و مقاومت کردند.

وی اظهارداشت: فهمیده ایم که دشمن اصلی این مرزوبوم آمریکای جنایتکار و دروغگو است و دانش آموزان باید در این برهه دشمن را بابصیرت بشناسند.

جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از دانش آموزان خواست منویات رهبرمعظم انقلاب را چراغ و راهنمای خود بدانند و از این سفر معنوی نهایت بهره ببرند.

وی بیان کرد: دانش آموزان بدانند که شهدا، ارزشمندترین سرمایه خود را فدای انقلاب و نظام و ولایت کردند و راه و مسیر این عزیزان را ادامه دهند.

فرماندار گناوه گفت: انقلاب اسلامی با حضور مردم بابصیرت ایران اسلامی با تبعیت از ولایت فقیه در جهان می‌درخشد.

محمدتقی صفری افزود: دشمن پس از چهار دهه از عمر باشکوه انقلاب پی به قدرت و توانمندی ایران برده است و از هر طریقی به دنبال خدشه وارد کردن به نظام و ملت است، اما با حضور بابصیرت و هوشیاری مردم همه دسیسه‌های آن‌ها یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

وی از دانش آموزان اعزامی به مناطق عملیاتی خواست تا بهترین خاطره خودرا از این سفر معنوی برداشت کنند و به ۱۰ نفر برتر جایزه درنظر گرفته می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) گناوه گفت: آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ شهادت و مقاومت، تقویت ارزش‌های اخلاقی، انتقال روحیه ایثار و جوانمردی و آشنایی با دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه معنوی است.

سرهنگ پاسدار شهسوار حاجی پور افزود: آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور در مناطق شمالی استان بوشهر در روز جاری آغاز شده است و کاروان اعزامی شهرستان گناوه ۱۳۸ دانش آموز متوسطه اول و دوم است.

وی بیان کرد: تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای اعزام این عزیزان از همه لحاظ از جمله اسکان، غذا و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب که سه روز طول می‌کشد، پیش بینی شده است.

ضرغام مردانی مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: این شهرستان به نمایندگی از استان بوشهر میزبان آغاز اردوی راهیان نور است.

وی اظهارداشت: اعزام دانش‌آموزان پسر در آبان ماه و دختر در بهمن انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.