کوچ برند‌های معروف تجاری از توئیتر/ پرنده آبی آزاد شد اما به سمت دیوار پرواز کرد

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی اوضاع در توئیتر ایلان ماسک خوب پیش نمی‌رود و به اذعان خودش تبلیغ کنندگان در حال فرار از این پلتفرم هستند.

در پی تسلط ماسک بر توئیتر در جمعه گذشته، برند‌های نگران، تبلیغات خود در توئیتر را متوقف کرده‌اند و مطمئن نیستند که او قصد دارد به چه سمتی حرکت کند؛ به گفته خود ماسک، توئیتر این ضربه را احساس می‌کند.

ماسک روز جمعه در توئیتی نوشت: «توئیتر به دلیل فشار گروه‌های فعال به تبلیغ‌کنندگان، کاهش شدیدی در درآمد داشته است، اگرچه با تعدیل محتوا چیزی تغییر نکرده و ما هر کاری که می‌توانستیم برای جلب رضایت فعالان انجام دادیم. بسیار آشفته است! آن‌ها در تلاشند آزادی بیان را در آمریکا از بین ببرند».

در حالی که ممکن است درست باشد که برخی از گروه‌های فعال در حال اعمال فشار بر تبلیغ‌کنندگان هستند، واقعیت این است که شرکت‌ها به شدت به وجهه برند حساس هستند و در اولین نگاه از هر ارتباط منفی فرار می‌کنند. شرکت‌ها می‌خواهند کسب درآمد داشته باشند و این کارکرد آن‌هاست، قبل از هر چیز و ماسک نه تنها به تحقق این هدف کمک نمی‌کند بلکه در واقع عانل همه این مشکلات رفتار اوست.

در هفته‌ای که ماسک مالک توئیتر شد، او ارائه پشتیبانی شخصی از مشتری برای ترول‌های راستگرا را در اولویت قرار داد و یک تئوری توطئه کاملا بی‌اساس راست افراطی را به اشتراک گذاشت که باعث افزایش شدید توهین‌های نژادی در این پلتفرم شد.

با توجه به سرعت این مناقشات و احتمال افزایش آن‌ها، به نظر می‌رسد بسیاری از برند‌ها این محاسبه را انجام داده‌اند که ادامه تبلیغات در توئیتر ممکن است منجر به از دست دادن مشتریانشان شده و این برای تجارت بد خواهد بود.

همه این‌ها نشان می‌دهد که چرا ماسک سعی می‌کند به جای تبلیغ کنندگان، از کاربران توئیتر برای کسب درآمد استفاده کند. او به شدت بر ایده پرداخت ۸ دلار در ماه برای نشان تایید شده توئیتر تاکید کرده است که طبق گزارش جدید نیویورک تایمز، توئیتر نیازی به تایید هویت کاربر ندارد؛ ماسک همچنین در حال بررسی اضافه کردن یک دیوار پرداخت برای ویدیو‌های خاص در فید‌های سازندگان است.

این گزارش نیویورک تایمز همچنین شامل یک ویژگی کاملا جدید است که توسط ماسک ارائه شده است: اینکه کابران مشهور DM و سایر کاربران برجسته توئیتر مجبور به پرداخت گول شوند. این ویژگی انتخابی خواهد بود و پیام‌ها ناخواسته نخواهد بود و افراد VIP توئیتر قیمت خود را تعیین می‌کنند. پس از آن توئیتر یک کاهش نامشخص از پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

در حال حاضر، مشخص نیست که آیا هر یک از این ایده‌ها برای ماسک عایدی داشته باشد یا خیر. حتی اگر برخی از این طرح‌ها موفقیت آمیز باشند، تصور اینکه هر یک از آن‌ها درآمد کافی برای کمک به ماسک برای سود بردن از قیمت سنگین ۴۴ میلیارد دلاری که پرداخت کرده باشد، دشوار است. در بدترین سناریو، ترکیب یک اشتراک توئیتر به همراه سایر برنامه‌های درآمدزایی ماسک می‌تواند کاربران را از این پلتفرم دور کند.


بیشتر بخوانید 


منبع: mashable

برچسب ها: توئیتر ، ایلان ماسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار