مدیرکل پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۳ تن دام سبک عشایر و روستاییان استان به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تضمینی خریداری شد.

بهروز آل‌مومن با اشاره به اینکه کمبود مرغ در سطح چهارمحال و بختیاری وجود ندارد، اظهار داشت: در دو ماهه اخیر روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای و عوامل فروش که از سوی جهادکشاورزی معرفی شدند، توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به کم بودن میزان جوجه‌ریزی در شهریورماه و برای جبران کمبود مرغ گرم نیز توزیع مرغ منجمد ادامه دارد و هم‌اکنون نیز روزانه بین۱۰تا ۱۵ تن مرغ منجمد در بازار توزیع می‌شود.

آل مومن با اشاره به اجرای طرح خریدتضمیمی دام مازاد عشایر و روستاییان استان همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: در این مدت ۴۳ تن دام سبک عشایر و روستاییان استان به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به صورت تضمینی خریداری و ۴۵۰ تن مرغ منجمد در چهارمحال و بختیاری ذخیره‌سازی شد.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: به دلیل کمبود نقدینگی، هنوز طلب دامداران و عشایر پرداخت نشده است و مقرر شد که بدهی به این افراد از طریق توزیع نهاده دامی پرداخت شود که تعدادی از عشایر و دامداران از دریافت نهاده ممانعت دارند و وجه دام خود را به صورت نقد نیاز دارند.

آل مومن گفت: هم‌اکنون با رایزنی که با اتحادهی دامداران و عشایراستان انجام شد، مقرر شد که نهاده در اختیار این اتحادیه قرار داده شود تا پس از فروش، پول نهاده در اختیار دامداران و عشایر قرار داده شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برای پرداخت بدهی دامداران و عشایر دو میلیارد تومان نهاده تامین و در اختیار اتحادیه قرار داده شده، که بابت بدهی عشایر و دامداران در اختیار متقاضیان قرار داده شود.

آل مومن ادامه داد: در استان ۲۱۳ واحد مرغداری گوشتی مجوز فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار