عضو هیات مدیره و مدیر فنی و اعتباری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم و چتر حمایتی این صندوق بر صنایع الکترونیک و پیشرفته گسترده است.

حمید وطن دوست  در بازدید از چند شرکت دانش بنیان و هایتک استان در شهرک صنعتی کاسپین و در جمع خبرنگاران گفت: صندوق صحا بازوی مالی وزارت صمت در حمایت از صنایع پیشرفته است و ۲ فعالیت عمده اعطای تسهیلات و صدور ضمانت نامه را نیز برعهده دارد.

وی، سقف پرداخت تسهیلات این صندوق را ۱۵ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در زمینه تامین منابع نداریم و با توجه به منابعی که از وزارت صمت به صندوق تزریق می‌شود، فعالیت‌های خود را گسترده کرده‌ایم.

به گفته این مسوول، نرخ سود تسهیلات صندوق هشت تا ۱۵ درصد و با توجه به تعریف نوع پروژه‌ها، تعیین می‌شود.

وطن دوست خاطرنشان کرد: ما همراه با متقاضیان دریافت تسهیلات مرحله به مرحله پیش می‌رویم تا مطمئن شویم تسهیلات پرداختی در محل مورد نظر به کار گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در پرداخت تسهیلات انحراف از معیار ما بسیار کم بوده و تا به امروز در این زمینه هم دچار مشکل نشده‌ایم.

براساس این گزارش، مدیر فنی و اعتباری شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) در ادامه از چند شرکت دانش بنیان استان که در زمینه تولید کیت تشخیص طبی، سامانه‌های دما، تولید تبلت و گوشی، تولید پهپاد غیرنظامی، منبع تغذیه و دستگاه‌های بسته بندی وکیوم فعالیت دارند، بازدید به عمل آورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.