مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ زندانی با پابند الکترونیک تحت مراقبت مرکز کنترل و نظارت الکترونیکی قرار دارند.

سعید سرباز جانفدا مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: تعداد زندانیان مورد پذیرش در مرکز مراقبت الکترونیکی استان در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داشته است.

او افزود: این رشد در استفاده از پابند الکترونیک در اجرای تکالیف سند تحول قضایی و اولویت‌های ابلاغی سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری، با تعامل موثر مراجع قضایی استان محقق شده است.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی ادامه داد: زندانیان حائز شرایط قانونی با استفاده از پابند الکترونیک در محدوده مشخص خارج از زندان دوران حبس خود را سپری می‌کنند.

جانفدا بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام گرفته هدف ما ارتقای خدمات زندانبانی در بستر فناوری‌های نوین بر اساس شاخص‌های سند تحول قضایی است که به طور قطع استفاده از این ظرفیت‌ها نقش ویژه‌ای در بازاجتماعی کردن زندانی و حمایت از خانواده وی ایفا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.