آمریکا رهبران اوکراین را ترغیب می‌کند تا وارد مذاکره با روسیه شوند و این اقدامی حساب‌شده برای اطمینان از حفظ حمایت دیگر کشور‌ها از اوکراین است.

دولت بایدن به طور خصوصی رهبران اوکراین را ترغیب می‌کند تا وارد مذاکره با روسیه شوند و امتناع عمومی خود از مشارکت در مذاکرات صلح را کنار بگذارند.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، درخواست مقامات آمریکایی با هدف سوق دادن اوکراین به میز مذاکره نیست؛ بلکه یک تلاش محاسبه شده برای اطمینان از حمایت سایر کشور‌ها برای حمایت از دولت کی‌یف و ادامه دادن جنگ برای سال‌های متمادی است.

این بحث‌ها نشان می‌دهد که موقعیت دولت آمریکا در مورد اوکراین چقدر پیچیده شده است، زیرا مقامات آمریکایی به طور علنی با اختصاص مبالغ گسترده از ادامه درگیری‌های اوکراین حمایت کنند، در حالی که هم زمان به حل‌فصل درگیری‌ها امیدوار است؛ درگیری‌هایی که عوارض آن دامن‌گیر اقتصاد جهانی شده و ترس از جنگ هسته‌ای را برانگیخته است.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد در حالی که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه جدیت چندانی برای مذاکره با اوکراین ندارد؛ ممنوعیت وضع‌شده برای مذاکره توسط «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، در بخش‌هایی از اروپا، آفریقا و آمریکای لاتین نگرانی ایجاد کرده است؛ بخش‌هایی که تأثیرات این جنگ در آن‌ها در زمینه بحران غذایی و هزینه سوخت به شدت احساس می‌شود.

پیش از این «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه در جریان سفرش به کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین برای تأیید حمایت واشنگتن از کی‌یف دیدار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار