رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان از ابتدای سال تا کنون رفع تصرف و آزادسازی شده است.

غلامعلی صادقی گزارش داد: با توجه به سیاست‌های دستگاه قضایی در زمینه حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، اراضی ملی و محیط زیست و تاکید رییس قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از تصرفات منابع طبیعی و اراضی ملی، اقدامات مهمی در سال جاری در استان انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: این اقدامات با هماهنگی و همکاری تمامی دستگاههای مرتبط استان و با محوریت دادگستری انجام شد و موجب بازگشت بیش از ۵۳۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان های مشهد، گلبهار، فریمان، زاوه، درگز، بردسکن، بجستان، تربت جام و داورزن به بیت المال شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: این اقدامات در راستای رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی، مبارزه با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها به صورت مداوم در حال انجام است.

 وسعت مراتع خراسان رضوی ۶ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۹ هکتار معادل ۵۶ درصد از کل مساحت استان است. مساحت جنگلهای خراسان رضوی نیز با محاسبه بیشه‌زارها، درختچه‌ها و جنگلهای دست کاشت حدود یک میلیون هکتار یعنی ۸.۵ درصد از کل وسعت استان را شامل می‌شود. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار