برگزیدگان نخستین رویداد اسکیس با موضوع ورودی‌های فراموش شده خانه‌های کاشان معرفی شدند.

معاون حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان گفت: حدود ۹۰ نفر در نخستین مسابقه اسکیس (اصطلاح نقاشی، طرح اولیه و سریع برای نقاشی بدون درنظر گرفتن جزئیات) شرکت کردند که سه نفر از بین آن‌ها به عنوان برگزیدگان برتر انتخاب شدند.

عباس متولی با تاکید بر استقبال خوب دانشجویان رشته‌های معماری و مرمت از این مسابقه تصریح کرد: یوسف اسکندری، عطیه رئیسی و علیرضاپولادسنج با داوری اساتید رشته‌های تخصصی مرتبط به ترتیب نفرات اول تا سوم شدند.

او افزود: اسکیس‌ها به دو صورت مجازی و فیزیکی دریافت شد که در پایان مسابقه به سه برگزیده جایزه نقدی به ارزش ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال اهداء شد.

به گفته او، تمامی اسکیس‌های دریافت شده به صورت حرفه‌ای اسکن شده و نسخه دیجیتال و کاغذی آن در مرکز اسناد و مدارک این اداره نگهداری می‌شود.

متولی افزود: اسکیس ورودی‌های فراموش شده خانه‌های کاشان، یک رویداد علمی و هنری بود که با همکاری مشترک دانشگاه کاشان و معاونت گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در روز سه شنبه دهم آبان ماه در دو بخش پنل‌های آموزشی و مسابقه برگزار شد.

اسکیس یکی از روش‌های طراحی با دست در معماری است که فرصت مناسبی را برای ایجاد طرح‌های خلاقانه و ابتکاری فراهم آورده و می‌توان ایده‌ها و طرح‌های مورد نظر را به آسانی و با سرعت زیاد طراحی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.