عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تجزیه طلبان به سرویس های جاسوسی خارجی گفته بودند شهرهای مرزی ایران دو روزه سقوط می کند.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران گفت: کشور ما محور جریان حق طلبی در دنیا است و با توجه به جدال تاریخی جبهه حق و باطل، توطئه نظام سلطه بر علیه ما نه تنها کم نمی شود بلکه به دلیل توفیقات و پیشرفت های ایران اسلامی، وسیع تر و پیچیده تر می شود.

او افزود: برنامه ریزی برای کودتا، ایجاد جنگ های داخلی، تقویت گروه های تجزیه طلب، راه اندازی جنگ های نیابتی ، تحریم های اقتصادی و دهها مورد دیگر نشانه هایی واضح از دشمنی با مردم ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این توطئه جدید، جنگ بزرگ ترکیبی، شناختی و چندجانبه ای بود که دشمنان برای رسیدن به اهدافشان در حوزه، اطلاعاتی، عملیاتی، نظامی و فضای مجازی، همه امکانات خود را بسیج کردند و با کمک گرفتن از سرویس های جاسوسی دنیا ، شبکه های رسانه ای، منافقین، سلطنت طلبها و تجزیه طلبان به فکر ضربه زدن به اصل نظام بودند.

سعادتی ادامه داد: این جریانات با سوءاستفاده از مشکلات اجتماعی و اقتصادی داخلی و با برنامه ریزی گسترده، تقویت نیروهای خود و تزریق منابع عظیم مالی ماجرای مهسا امینی را بهانه ای کردند تا این توطئه کلید بخورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان سال ها این موارد را طراحی کردند و ماه ها منتظر سوژه بودند و با آموزش دادن به اراذل و اوباش اصل نظام را نشانه گرفتند که در اطلاعیه مشترک دستگاه های اطلاعاتی کشور به خوبی به عمق این مسائل اشاره شده است.

خیال خام برای سقوط دو روزه شهرهای مرزی
سعادتی با بیان اینکه سپاه با مصوبه شورای امنیت ملی درس فراموش نشدنی به این گروهک های تجزیه طلب داد ، گفت: آنها با خیال خام خود به افسر اطلاعاتی آمریکا گفته بودند که در یکی دو روز اول اغتشاشات همه شهرهای مرزی سقوط می کند و شما به فکر حضور در این شهرها باشید.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی افزود: شکایت از شبکه های ماهواره ای و کشورهایی که منابع مالی این شبکه ها را تامین می کنند در دستور کار قرارگرفته است که معاونت حقوقی ریاست جمهوری و وزارت خارجه موظف شدند پیگیری کنند

او با بیان اینکه تعقیب مجرمان خارج از کشور حق طبیعی ما است، افزود: اگر قرار باشد اینها همانند حادثه شاهچراغ به منافع ما ضربه بزنند این حق طبیعی ما است که در هر جایی از دنیا به منافع آنها ضربه بزنیم و کمیسیون امنیت ملی نیز از این موضوع حمایت می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آنهایی که در خارج از کشور اغتشاشات را دامن می زنند در امان نیستند و باید مورد تعقیب قرار بگیرند.

سعادتی با بیان اینکه اعتراض صنفی مورد تایید است ، افزود: هنجارشکنی و تخریب اموال عمومی زیبنده نیست و کسانی که بانک ها و اموال بیت المال و مردم را به آتش کشیدند و صدها میلیارد به کشور خسارت وارد کردند نیز در امان نخواهند بود اما دستگیرشدگان در داخل کشور متناسب با جرمی که انجام دادند سطح بندی می شوند.


نظارت کامل کمیسیون برحوادث
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون متناسب با وظیفه ذاتی خود از ساعت اولیه، حوادث اخیر را با حساست بالا دنبال کرد و بلافاصله همه سازمان ها و نهادهای مربوطه به کمیسیون آمدند و نقاط ضعف و قوت را دریافت کردیم و گزارش هایی نیز برای شورای امنیت ملی ارسال شد.

سعادتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران افزود: در جریان اتفاقی که در زندان اوین افتاد نیز تیم های نظارتی به بسیاری از استان ها اعزام شدند و با حضور نمایندگانی از کمیسیون علاوه بر هشدارهایی که داده شد کارهای پیشگیرانه نیز انجام شد.

او ادامه داد: مجلس نظارت کامل داشت و در جلسات علنی و غیرعلنی کار دنبال شد و نهادهای مربوطه آمدند و توضیحاتی دادند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انسجام ، وحدت و همسویی کامل بین این کمیسیون ، شورای امنیت ملی، وزارت کشور و بخش هایی دیگر صورت گرفت که در آخرین مورد سپاه پاسداران از نحوه برخورد بر گروهک کومله و دموکرات گزارش جامعی داد.

کشته سازی به راحتی انجام می شد
سعادتی افزود: موضوع این اغتشاشات خواسته های صنفی نبود بلکه طراحی صحنه ای بود که بیایند و اصل نظام و مردم را نشانه بگیرند و برای رسیدن به این خواسته حتی کشته سازی را نیز به راحتی اجرا کردند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو نفر در جریان اغتشاشات اخیر در بابل کشته شدند که مشخص شد خودشان این دو را زدند، افزود: دستگاه امنیتی دختری را در بابل دستگیر کردند که پول هایی مستقیم از خارج کشور به حسابش واریز می شد و این فرد به ارتباطش با خارج کشور نیز اعتراف کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اغتشاشات اولین و آخرین حرکت دشمنان ایران نیست، افزود: انقلاب اسلامی آنقدر بزرگ است که هیچ بادی نتواند این درخت محکم را از پای بیندازد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تجلیل از مدافعان امنیت در دستور کار قرار گرفته بود که در صحن مجلس نیز امضا و ابلاغ شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.