مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، رفع مشکل عدم وجود کتابخانه عمومی را در روستای خیرآباد و روستا‌های اطراف سمنان خواستار شد.

طاهریان گفت: ایجاد کتابخانه در روستای خیرآباد پس از اخذ مجوزهای لازم می‌تواند بستری مناسب برای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی شهروندان و مکانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این روستا باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به لزوم تهیه کتابخانه سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان سمنانی گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت روستاهای شهرستان سمنان و ضرورت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه مردم فرهنگ‌دوست شهرستان، راه‌اندازی کتابخانه سیار حائز اهمیت است و امیدواریم با مساعدت مسؤولان در تأمین خودروی کتابخانه سیار، این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

طاهریان در مورد راه‌اندازی کتابخانه در بخش و روستاهای حائز شرایط تابعه نیز گفت: اگر شورای روستا فضایی مناسب در اختیار بگذارد، امکان فعال‌سازی کتابخانه‌های روستایی برابر مقررات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد.

محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر، 15 باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال بوده که هفت کتابخانه نهادی و هفت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.