رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان، در نهمین گردهمایی کارشناسان هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از تلاشهای کارکنان هوشمند سازی در دوران کرونا، کارشناسان و مسئولان هوشمند سازی را از جمله همکاران کیفی و تخصصی دانشگاه برشمرد.
وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه آینده برشمرد و افزود: هر چقدر که کشور، وطن و ایران برای ما مهم است، امروز باید به امر تربیت معلم اهتمام داشته باشیم و خدا را شاکریم که در بین تمام سازمانها و نهادهایی که امکان خدمت وجود داشت، خداوند توفیق خدمت در این دانشگاه آینده ساز را نصیب ما کرده است؛ زیرا تحول در کشور در مدرسه اتفاق میافتد و عامل تحول معلم است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تبیین برخی فرآیندهای نو در دانشگاهها و ضرورت کنار گذاشتن فرآیندهای کهنه و قدیمی، تصریح کرد: نیروی فناور، بستر فناورانه میخواهد و نیروی کارآفرین بستر کارآفرین و ما از این حیث نیاز به تحول داریم.
صحرایی در ادامه به تبیین مفهوم هوشمند شدن دانشگاه پرداخت و افزود: کامپیوتری شدن با هوشمند شدن دانشگاه متفاوت است و زمانی میتوانیم بگوییم که سازمان و دانشگاه هوشمند شده که به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یادگیرنده شدن دانشگاه، مقدمه هوشمند شدن آن است، ادامه داد: این پرسش مطرح میشود که چگونه یک سازمان، سازمان یادگیرنده میشود؟
وی ادامه داد: اولین کار، باز طراحی و بازمهندسی فرآیندهای قدیمی و سنتی است و باید فرآیندهای خدمات رسان در دانشگاه فرهنگیان به سمت یادگیرنده و یاددهنده شدن پیش برود.
صحرایی ادامه داد: مهمترین ویژگی دانشگاه، گفتمان آن است، باید یادگیرندگی در دانشگاه تقویت شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به برخی برنامههای تحول آفرین در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بعد از ۱۱ سال، ساختار کلان دانشگاه فرهنگیان تصویب شده است و با باز طراحی فرآیندها، یک پیکر واحد در این دانشگاه، ایجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی به موضوع آموزش ترکیبی در دانشگاه فرهنگیان اشاره و بر نقش هوشمند سازی در تحقق این امر تاکید کرد.
صحرایی در پایان همچنین به تشکیل تیم هوشمند سازی با همکاری دانشجو معلمان در پردیسها و مراکز؛ ضرورت ارائه اینترنت پرسرعت، هدفمند کردن جشنواره تولید محتوا و استفاده کاربردی از محتواها اشاره کرد.