رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : پروژه بیمارستان جدید سرپل ذهاب با تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از مصوبات سفر ریاست جمهوری از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است که ​عملیات اجرایی آن به زودی از سر گرفته خواهد شد و تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : رفع مشکلات بهداشتی، درمانی شهرستان‌ها از اولویت‌های دانشگاه است و با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته از نزدیک در جریان این مشکلات قرار خواهیم گرفت و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکلات را مرتفع سازیم.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مراجعین اورژانس بیمارستان شهدا، این اورژانس نیازمند توسعه و بهسازی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای اجرای پروژه بهسازی و توسعه اورژانس بیمارستان شهدا و تجهیز آن حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است که پس از تهیه نقشه و برآورد و دریافت مصوبه وزارت خانه، عملیات اجرایی آن باید به سرعت آغاز شود.

محمدی گفت: محوطه سازی مراکز جامع سلامت روستایی بزمیر آباد، گرده نو، قله شاهین با تامین اعتبار ۲ میلیارد تومان به زودی انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: بحث کمبود پزشکان عمومی اورژانس و بیمه روستای شهرستان سرپل ذهاب باید به صورت جدی پیگیری شود، در حال حاضر ابلاغ سه پزشک جدید برای ارائه خدمت در این شهرستان انجام شده و با پیگیری‌های صورت گرفته کمبود نیروی پزشک شهرستان به زودی مرتفع می‌شود.

وی افزود: بهسازی محل اسکان پزشکان روستایی قره بلاغ و تجهیز آن با ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار و ساخت ۶ واحد اسکان متخصصین این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم در راستای تمدید طرح نیرو‌های پرستاری در صورت امکان و جذب نیروی جدید طرحی در این شهرستان اندیشیده شده تا مشکل کمبود نیرو نداشته باشیم.

وی گفت: کمبود متخصص بیهوشی شهرستان‌ها به صورت جدی در حال پیگیری و رسیدگی است.

محمدی گفت: نماینده مردم شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی مشکلات حوزه بهداشت و درمان را پیگیری می‌نمایند و در رفع این مشکلات نهایت همکاری را با دانشگاه دارند که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.