معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در گذشته شعارهای سیاسی و اقتصادی را شاهد بودیم اما این‌بار فتنه فرهنگی را شاهدیم.

امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در شورای ترویج فرهنگ ایثار، ضمن گرامیداشت ایام، گفت: تلاش گسترده ای از سوی دشمنان خارجی اتفاق افتاد در به صحنه آوردن برخی از نسل جدید کشور برای مقابله با مبانی و معارف انقلاب اسلامی، جنس این اتفاقات با فتنه‌های پیش از آن این بود که در گذشته شعارهای سیاسی و اقتصادی را شاهد بودیم اما این‌بار فتنه فرهنگی را شاهدیم.
 
وی با بیان این که آن چیزی که مورد هدف قرار داشت مبانی دینی و باورهای مذهبی مردم بود، ادامه داد: این جریانی که به دنبال حذف تمدن ایران اسلامی ما در صحنه جهانی است که چند صد سال است پیگیر آن است، امروز هم با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای جهانی و همه قدرت جنگ نرم اعم از ماهواره، اینترنت، شبکه‌های فیلم و سریال، خواستار ایجاد نوعی یکپارچه سازی فرهنگی در صحن جهان هستند.
 
معاون رئیس جمهور با اشاره به این که باورهای دینی و مذهبی کشور ما پررنگ‌تر از دیگر کشورها است، اضافه کرد: همیشه مهاجمین کشور مغلوب اعتقادات فرهنگی مذهبی ما شده‌اند.
 
وی بیان کرد: مهاجمین توسط همین نسل جوان و دهه هشتادی‌ها مغلوب خواهند شد،سرود سلام فرمانده در ابتدای سال یک حرکت جهانی را رقم زد که نشانه نگاه ویژه و مستقیم صاحب الزمان (عج) است. قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه شهدا چراغ راهنما هستند که باید به جامعه معرفی می‌شد، اضافه کرد: ما هم کمکاری‌هایی داشته‌ایم، در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر تلاش شود، برای هر قومیت و صنوفی شهید و الگوی خود آن صنف و گروه سنی معرفی شوند.
 
وی در ادامه به سایر آمار و ارقام رسیدگی به مطالبات ایثارگران طبق قانون، افزود: در بحث درمان سالانه با افزایش مبالغ و پرداختی‌ها مواجه هستیم، در این میان ۷۰۰ میلیارد برای پرداخت بدهی‌های حوزه درمان به این مجموعه تخصیص یافته است.
 
او در ادامه به توسعه مرکز جامع توانبخشی و جابه‌جایی خانه ایثار اشاره کرد و ادامه داد: بعید است با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری تمام پروژه‌های این حوزه البرز به نتیجه برسد، توصیه داریم در سفر دوم رئیس جمهور بودجه بیشتری تصویب شود.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۶:۳۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۱
ایثارگران چه کسانی هستند؟ کجایی هستند؟