استاندار کرمانشاه از تئاتر به عنوان زبان موثر در انتقال فرهنگ یاد کرد و گفت : باید زمینه آشتی مردم با این هنر ارزشمند را فراهم کنیم.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه امروز (۱۲ آبان) در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای در کرمانشاه، با تاکید بر لزوم ایجاد شادی و نشاط در جامعه، برگزاری چنین جشنواره‌هایی را گامی موثر در راستای دستیابی به این هدف عنوان کرد.

وی افزود: جامعه‌ای که نشاط نداشته باشد بیمار است، بنابراین همه باید تلاش کنند شادی و نشاط را در جامعه ارتقا دهند.

امیری مقدم با اشاره به مشکلات متعدد استان گفت: متاسفانه درگیری استان در هشت سال جنگ تحمیلی موجب شده این استان از شاخص‌های توسعه‌ای عقب بماند، بنابراین نیاز است بیش از سایر استان‌ها به این استان و پیشرفت و توسعه آن توجه شود.

وی افزود: استان کرمانشاه هنوز تحت تاثیر تبعات جنگ تحمیلی است و باید در این استان بیش از همه فضای شادی و نشاط فراهم شود.

استاندار کرمانشاه گفت: در راستای ایجاد شادی و نشاط، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، مسابقات ورزشی و قرآنی و ... می‌تواند گام موثری باشد.

امیری مقدم برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای را یکی از برنامه‌های موثر در ایجاد شادی ونشاط در استان عنوان کرد و افزود: تئاتر علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه، عامل موثری برای انتقال فرهنگ هم محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: در اثرگذاری تئاتر هیچ شکی نیست، اما زمانی این اثرگذاری ایجاد می‌شود که مردم مخاطب تئاتر شوند.

وی افزود: اینکه فقط جمع معدودی از خود هنرمندان و اهالی هنر تئاتر ببینند ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند و باید میان مردم و تئاتر آشتی برقرار کنیم و مردم را تشویق به دیدن تئاتر کنیم.

امیری مقدم گفت: از طرفی محتوای تئاتر ما هم باید ارزشی بوده و فرهنگ درست را به جامعه منتقل کند.

استاندار کرمانشاه گفت: در میزبانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای که قرار است با حضور هنرمندان ۱۰ استان کشور در کرمانشاه برگزار شود از هیچ همکاری دریغ نمی‌کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.