مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: عملیات تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی استان شامل چنگوره، پرسبانج و شاکین آغاز شد.

نصرت الله نیکو مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کار تکمیل سه سد نیمه کاره کشاورزی استان شامل چنگوره، پرسبانج و شاکین از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور و با خرید و تهیه تجهیزات مربوط به عملیات عمرانی آغاز شد.

وی با بیان اینکه تکمیل این سد‌ها از برنامه‌های مربوط به احیای دشت قزوین به شمار می‌رود، گفت: پنج میلیارد تومان از اعتبارات مربوط به تکمیل سد‌های یاد شده تخصیص یافته است و امیدواریم با تخصیص منابع باقی مانده به اجرای این طرح‌ها سرعت ببخشیم.

مدیر امور آب و خاک و فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین همچنین یادآور شد: سد‌های یاد شده در ادوار گذشته به منظور تامین آب کشاورزی بخشی از اراضی شهرستان‌های استان احداث شد، اما به طور کامل به بهره برداری نرسید.

سد‌های پرسپانج و چنگوره در شهرستان آوج قرار دارد و هر کدام دارای یک میلیون متر و بیش از ۲ میلیون متر معکب ظرفیت ذخیره سازی آب هستند.

سد شاکین نیز در شهرستان تاکستان قرار داشته و دارای حدود یک میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره سازی آب است.

استان قزوین در بخش کشاورزی دارای ۸۰ هزار بهره بردار است.

این استان دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که ۴۴۰ هزار هکتار آن مربوط به دشت قزوین است که به جز شهرستان آوج در دیگر شهرستان‌های این استان (قزوین، تاکستان، البرز، بویین زهرا و آبیک) قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.