با حضور مدیران کل دفاتر فنی و امور عمرانی و شهری استانداری‌ها و روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور همایش ملی اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در یاسوج آغاز به کار کرد.

در این همایش مدیران کل دفاتر فنی و  امور عمرانی و شهری استانداری‌ها و روسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان کشور چالش و ضعف ها‌ی موجود در ساختار قوانین و رویکرد نظام مهندسی ساختمان را بررسی و آسیب شناسی کردند.

سخنرانان در این همایش ضوابط منسوخ و ناسازگاری برخی قوانین با شرایط موجود کشور موازی کاری و ناهماهنگی مجریان مقررات ملی ساختمان و ناکارامدی برخی از قوانین را از علت‌های ضرورت اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان عنوان کردند.

وحید قربانی مدیر کل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در این همایش گفت: قوانین و مقررات موجود نظام مهندسی ساختمان مربوط به ۳ دهه گذشته است که با وجود رشد و توسعه ساخت و ساز‌ها بروز نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم گفت: طرح اصلاح این قوانین ده سالی است که در دستور کار مجلس قرار گرفته، اما اجرا نشده است.

حمزه شکیب افزود: جمعیت ۶۰۰ هزار نفری مهندسان ساختمان را از ظرفیت‌های فنی و مهندسی کشور خواند و گفت: ابزار‌ها و سازکار موجود پاسخگوی نیاز این جمعیت ماهر و نیاز‌های کشور نیست.

شهامت دبیر همایش نیز گفت: درپایان این همایش دو روزه لایحه اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان تدوین و برای تبدیل به قانون و اجرایی شدن به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۲
طبق اصل ۱۴۱ قانون اساسی و ماده ۴ قانون تصدی بیش از یک شغل، کارمندان دولت از عضویت در هیات رئیسه یا هیات مدیره انواع شرکتهای خصوصی، منع شدند.
این قانون شامل دفاتر طراحی تک نفره و چند نفره و شرکتهای حقوقی مجری و ناظر و شرکتهای آزمایشگاهی و... می شود.