پس از شمارش ۹۷ درصد از آراء کسب شده در انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب راست افراطی لیکود به ریاست نتانیاهو پیشتاز است.

نتایج اولیه حاصل از شمارش ۹۷ درصد مجموع آرای اخذ شده در بیست‌و‌پنجمین انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از پیشتازی جناح راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو حکایت دارد.

براساس آمار رسمی کمیته برگزاری انتخابات تا این لحظه جناح راستگرا موفق به کسب ۶۵ کرسی کنست شده است که می‌تواند زمینه بازگشت نتانیاهو به قدرت را به همراه داشته باشد.

بیست و پنجمین دوره انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی (کنست) که پنجمین انتخابات در کمتر از چهار سال گذشته است، دیروز سه‌ شنبه برگزار شد. الجزیره اعلام کرد که ۷۱.۳ درصد واجدین شرایط رای‌دهی در انتخابات رژیم صهیونیستی شرکت کرده‌اند.

چهار کابینه قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچکتر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن بست سیاسی در این رژیم را عمیق‌تر و پیچیده‌تر خواهد کرد.

طبق گزارش کان نیوز، مقام‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که ۶۷۸۸۸۰۴ نفر واجد شرکت در این انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش روسیاالیوم، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود تماس‌های خود با سران احزاب وابسته به ائتلافش را آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار