مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : با توجه به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابدار در آبان ماه سال‌جاری، بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی ترویجی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

معصومه حسنی‌خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : کتابخانه‌های عمومی از حالت سنتی که فقط امانت کتاب بوده خارج شده‌اند و به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برای مردم و مخاطبان تبدیل شده است.

وی ضمن تشریح تعدادی از برنامه‌های فرهنگی و ترویجی بیان داشت: نشست‌های کتابخوان مدرسه‌ای و کتابخانه ای، نشست سینما کتاب، مسابقات کتابخوانی، نقاشی، قصه‌گویی، نشست تخصصی کتابخوان و بسیاری دیگر از برنامه‌ها توسط کتابداران در کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه اضافه کرد: در شهرستان کرمانشاه ۲۵ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که از این تعداد ۱۹ باب شهری و ۶ باب روستایی است.

حسنی‌خونسار تعداد منابع در ۲۵ باب کتابخانه را ۳۸۴ هزار و ۳۴۷ نسخه کتاب اعلام کرد که برای هر سه نفر یک جلد کتاب موجود است، که این سرانه باید حداقل برای هر یک نفر یک جلد کتاب وجود داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.