معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: آرشیو الکترونیک ۲۰۰ هزار پرونده و بارگزاری آن‌ها از برنامه‌های در حال اجرای این مجموعه است.

جعفر تعمیرکاری، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام با اشاره به راه اندازی سامانه آرشیو الکترونیک در دادگستری استان گفت: دسترسی به سوابق پرونده‌‎ها برای قضات و مردم با راه اندازی این سامانه به راحتی امکان‌پذیر شده و اسناد و مدارک مهم در پرونده‌ها پالایش، اسکن و در آرشیو الکترونیکی دادگستری استان ثبت می‎ شود.

وی افزود: ۱۲۰ هزار پرونده تا تیرماه سال گذشته از بایگانی‌های راکد، الکترونیکی شده است.

معاون دادگستری ایلام با اشاره به زمانبر بودن استعلامات یادآور شد: هم اکنون بسیاری از خدمات بصورت آنلاین صورت گرفته و ۲۷ سامانه در این راستا متصل شده است.

تعمیرکاری از برقراری سامانه ارتباط الکترونیک بین کلانتری‌ها و شعب قضایی خبر داد و تاکید کرد: این مسئله منجر به سرعت بخشی به رسیدگی‌ها و کاهش هزینه شده است.

افزایش ۵۰ درصدی استفاده از پابند الکترونیک در ایلام

وی یکی از برنامه‌های دستگاه قضا را در راستای تحول قضایی استفاده از پابند الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: استفاده از پابند الکترونیک در راستای کاهش جمعیت کیفری در استان حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری ایلام گفت: همچنین در این راستا برای رفاه حال خانواده‌های زندانیان امکان ملاقات مجازی در یک هزار و ۵۰۰ مورد فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.